Nooit meer je wachtwoorden kwijt met Dashlane

Wachtwoorden veilig met Dashlane

Al die online diensten is handig, maar is het ook wel veilig genoeg? Als je voor al je online toepassingen hetzelfde wachtwoord gebruikt, dan is dat erg riskant.
Kortom: tijd voor een veilige oplossing.Dashlane is dan een handige tool die je kunt installeren op je computer (Mac en Windows) en op je mobiel. Als je dan ergens een gebruikersnaam en wachtwoord zou moeten intypen, dan doet Dashlane dat voor je. Handig (en veilig)!
Ikzelf gebruik Dashlane alweer een paar jaar naar volle tevredenheid. Ik heb ook wel eens Lastpass geprobeerd, maar dat beviel me niet zo. Werkt prima hoor, maar Dashlane doet gewoon wat het moet doen. Geen poespas, gewoon overzichtelijk en veilig!

Promovideo van Dashlane:

Wat kan Dashlane voor jou doen?

Wat kost Dashlane?

Wat kost Dashlane?

Je kunt Dashlane gratis gebruiken, maar als je je wachtwoorden wilt synchroniseren op al je apparaten, dan heb je de Premium versie nodig. Deze kost even ruim $ 3,- per maand.

Echte web apps maken met Bubble

Je echte eigen app maken met Bubble zonder programmeerkennis

Soms heb je gewoon een geweldig idee voor een online toepassing. Denk maar eens aan een website of app waarbij leerlingen zich kunnen inschrijven op een workshop. Nu zijn er veel online app makers waarmee je zelf een app kunt maken, maar Bubble is van een andere categorie. Hiermee kun je namelijk echt programmeren zonder programmeerkennis! Zo is er zelfs iemand die Twitter met Bubble heeft gekopieerd.

Hoe werk je met Bubble?

Bubble werkt met een zogeheten klik en sleep editor. Je sleept bijvoorbeeld een knop op je scherm en geeft in een ‘workflow’ aan wat deze knop moet doen. Je kunt invulformulieren maken die iets opzoeken in een database en dan vervolgens het resultaat laten zien of Bubble haalt gegevens op uit een ander programma met een zogeheten API en verwerkt deze in een database. Je kunt het zo gek niet bedenken of het kan er wel mee gemaakt worden.

Bubble’s learning centre:

Bubble heeft een hele duidelijke manual ingebouwd, wat je erg helpt. Zo kan iedereen er eigenlijk altijd mee werken.

Een paar highlights van Bubble

  • Klik en sleep editor | Visual programming
  • Volledig online
  • Er zijn heel veel plugins gemaakt die je extra mogelijkheden geven.
  • Maak apps in meerdere talen met een speciale talen editor
  • Maak apps die volledig ‘responsive design’ zijn. (mooi op alle schermgroottes)
  • Zet je webapp om in een native app voor iOS of Android app.

Bubble gebruiken in je onderwijspraktijk.

  • Laat leerlingen eens de ingebouwde duidelijke (wel engelstalige) trainingen volgen. Die zijn echt goed interactief en leert je de basics van Bubble
  • Een goede manier om kennis te maken met databases
  • Leer logisch na te denken zonder programmeerkennis te hoeven hebben.

Ik heb zelf een app en bijbehorende website gemaakt om speurtochten mee te maken, waarbij je precies kunt zien waar de leerlingen zijn Zie: www.questlake.nl

Als je deze link vanaf een computer opent, dan kun je inloggen als docent en vanaf een mobieltje als een leerling die meedoet aan een speurtocht.

Wat kost Bubble?

Wat kost Bubble?

Er zijn verschillende opties:

  • Je kunt het gewoon gratis gebruiken en een onbeperkte hoeveelheid apps maken. Je hebt dan wel een bannertje in beeld van Bubble.
  • Je kunt ook betalen per maand om deze banner te verwijderen en wat meer ‘power’ te geven aan je web-app. Dat kan vanaf ongeveer 13 Euro per maand per gemaakte app.
  • Je kunt ook nog extra servercapaciteit bijkopen als je veel gebruikers gelijktijdig hebt of als er zware berekeningen gedaan moeten worden, maar dan loopt het financieel wel snel op.

Kom je er toch niet helemaal uit?

Bubble workshop van Peter Lakeman

Kom een workshop volgen over Bubble.is of ik kom op lokatie om het aan jou en je collega’s te leren.

Peter Lakeman

L’oreal app Make-up Genius : een virtuele make-up spiegel

http://shoebyblog.nl/app-makeup-genius/Sinds deze week is de Nederlandse versie van de L’oreal app Make-up Genius gratis te downloaden. Wat is dit een leuke app!  Naast dat het een leuk speledingetje is, is app ook gewoon enorm handig om looks en make-up kleuren uit te proberen.

Ik heb het zelf ook even geprobeerd. Op mij als man wordt het er niet beter op, maar mijn leerlingen vonden het fantastisch om zelf mee te spelen. [social_quote duplicate=”yes” align=”default”]Makeup Genius van L’oreal is een mooie app om meisjes en technologie te verbinden[/social_quote].

Via Android of de I-store kun je de app downloaden. Je meldt je aan met taal Nederlands en vervolgens maakt de app een scan van je gezicht. Het leuke is daarna dat je looks kunt gaan toepassen en jezelf ziet met een bepaalde look. Je beeld staat niet stil, want je ziet jezelf nog gewoon via de camera van je telefoon of tablet, en de look, oogschaduw, lipstick, blusher, eyeliner of wat dan ook, is gewoon toegepast. Je kunt wisselen van kleur, je kunt barcodes scannen, zodat je in de winkel de nieuwste kleuren en producten op je look kunt toepassen. Je kunt zelfs de producten kopen vanuit de app.

 

Omdat zoiets zo lastig in woorden is uit te drukken, hebben de dames van Trendbibbles een video gemaakt en een aantal foto’s waarop je de looks kunt zien. “We vinden zelf dat voor ons de app het beste werkt met de losse producten. Zoals je aan de foto’s van Desiree kunt zien is het uitproberen van de looks toch wel een beetje hilarisch. Het zijn in ieder geval looks die we zelf niet willen toepassen.”

L’oreal app Make-up Genius

App: Makeup Genius – Shoeby blog
Wie beter dan make-upmerk L’Oréal Paris kan een app ontwikkelen waarbij je make-up eerst digitaal kan testen voor je het op je gezicht aanbrengt? Je gebruikt je telefoon als een spiegel als je de make up digitaal aanbrengt via de app. Rode lipstick iets voor jou? Toch niet. Dan probeer je supersnel én zonder geklieder iets anders.
De app is gratis te downloaden voor iPhone en iPad.

https://itunes.apple.com/us/app/makeup-genius/id871897775?mt=8

 

Enzo Knol en zijn invloed op onze leerlingen

http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/Nederland/article/detail/3815498/2014/12/26/Enzo-Knol-Ik-laat-je-lachen-sowieso.dhtml

Ruim 450.000 kinderen en jongeren kijken elke dag naar een filmpje van Enzo Knol op YouTube. Hij is gepest, hij ziet zijn vader niet meer. Zijn belangrijkste boodschap: blijf positief.
Enzo is een vlogger, een betrekkelijk nieuw vak.

Enzo is een vlogger, een betrekkelijk nieuw vak waarvoor hijzelf de volgende definitie hanteert: “Ik vind zelf dat een vlogger iemand is die elke dag een video maakt van zijn eigen leven. Zomaar praten tegen een camera noem ik geen vlog. Je laat zien wat je doet en je vertelt iets over jezelf.”

De eerste vlogs waren een paar minuten lang, nu zijn ze gemiddeld een kwartier. “Voor de kijkers was dat ook nieuw, maar die vonden ze zo leuk dat ze bleven hangen. Die van mijn verjaardag was zelfs 46 minuten en die is ontzettend goed bekeken.” Het fascinerende is dat er in zijn filmjes helemaal niet zo vreselijk veel gebeurt. Enzo staat op, hij drinkt limonade, zijn vrolijke vriendin Dee gaat taartjes bakken, ze halen haar broertje Quin op van voetbal, hij leegt de vuilnisbak, hij breekt zijn arm, hij steekt zijn vuist omhoog: Knolpower!En Enzo praat, hij praat, zonder haperingen. Elke zin brengt hij tot een goed einde, op de video en thuis, ‘terwijl ik vroeger helemaal geen prater was!” [social_quote duplicate=”no” align=”default”]Hij eindigt steevast met ‘dikke vette peace’, vaak gebruikt hij ‘nice’ en ‘awesome’, sommige dingen zijn ‘fucking'[/social_quote] – en dat is dan ook meteen zijn ergste krachtterm.

Hij is voor zijn fans de jongen die altijd positief is. En een lolbroek, vroeger op school, nu op zijn eigen YouTubekanaal, waar hij om zeven uur ’s avonds ook nog een gamevideo op zet. Twee video’s per dag. Enzo haalt de laptop erbij om de ‘kijkcijfers’ te laten zien. Vanaf de dag dat hij zijn eerste filmpje de lucht in stuurde – 13 juni 2013 – gaat de lijn alleen maar naar boven. Knol heeft nu 470.000 abonnees en zijn video’s worden inmiddels zo’n 20 miljoen keer per maand bekeken door jonge mensen tussen de zes en twintig. “Mensen denken dat ik een mooie jongen ben, en dat er alleen maar meisjes op mij afkomen, maar het merendeel, 70 procent, is jongen.”Hoe dan ook: “Steeds meer mensen weten wanneer Enzo komt, ze weten wat ze kunnen verwachten en ze weten dat ze kunnen lachen.

Het is heel duidelijk: ik beloof dat er elke dag twee video’s komen. En die belofte maak ik waar, ik heb heel weinig gemist. Ik ben heel voorspelbaar. Maar mijn grootste kracht is de interactie met de kijkers. Soms zit ik wel een uur lang te reageren op Twitter. Ik haal daar ook onderwerpen uit, zij zijn mijn grootste inspiratiebron.”De Hilversumse vlogger weet dat hij invloed heeft op zijn jonge publiek. Daar houdt hij rekening mee, bijvoorbeeld als hij vertelt over zijn eigen schoolcarriére.

Hij hopte van vmbo-t naar kader, naar beroepsgericht en terug. “Ik deed niks, ik kon niet stilzitten, ik tikte steeds met mijn voeten tegen de vloer. Ik was ontzettend druk, ik voelde veel van binnen maar ik wist niet hoe ik dat moest uiten, dat deed ik via grapjes. Ik was altijd de clown van de klas, ik heb een aanstekelijke lach, zeggen ze.” [social_quote duplicate=”no” align=”default”]Enzo Knol: Met school vlotte het niet, ging eraf zonder diploma[/social_quote]

Hij is een vroegtijdig schoolverlater. Enzo Knol: ‘Ik laat je lachen, sowieso’ – Nederland – TROUW

TwinQ-onderzoek: top 10 websites van kinderen en jongeren in 2014 YouTube, Facebook en Google domineren http://www.kidsenjongeren.nl/media/twinq-onderzoek-top-10-websites-2014/

Marketingonderzoek en –adviesbureau TwinQ heeft een grootschalig en diepgaand kwalitatief en kwantitatief onderzoek* uitgevoerd naar de belevingswereld van kinderen en jongeren anno nu, en ik mag hier exclusief de resultaten uit het deel over media met je delen. Eerder zag je al overzichten van de populairste games, de meest geliefde apps en de favoriete tv-programma’s en als laatste in deze serie staan hieronder websites centraal. Grofweg kan gesteld worden dat bij kinderen spelletjessites favoriet zijn en bij jongeren sociale media en nieuwssites meer aanspreken.

Bij alle leeftijden staan YouTube, Facebook en Google hoog in het lijstje. Angela Weghorst van TwinQ legt uit waarom: “YouTube wordt gebruikt om leuke filmpjes te bekijken, muziek te luisteren of informatie op te zoeken. [social_quote duplicate=”no” align=”default”]Met name bij jongens rond de 12 jaar zijn vloggers als Enzo Knol favoriet[/social_quote] TwinQ-onderzoek (4): top 10 websites van kinderen en jongeren in 2014 YouTube, Facebook en Google domineren – Trends in Kids- & Jongerenmarketing

Waarom de populaire youtuber Enzo Knol belaagd wordt door fanshttp://allesoverjongeren.nl/youtuber-belaagd-door-fans/

Die Enzo Knol lijkt een doodnormale jongen, wat maakt hem dan zo bijzonder? Tja, deze vraag kan je eigenlijk stellen bij elke willekeurige celebrity. Het hele guy next door imago werkt juist altijd erg goed. Enzo is niet geliefd omdat hij bijzonder is, maar omdat jongeren hem leren kennen via zijn YouTube kanaal. Hij kiest ervoor om in de openbaarheid te treden met zijn persoonlijkheid. Bekend maakt nou eenmaal bemind.

‘In the future everybody will be world famous for fifteen minutes,’ zei Andy Warhol al in 1968. Je kan inmiddels concluderen dat hij gelijk had. Programma’s zoals Idols, maar ook allerlei reality shows hebben ervoor gezorgd dat ‘de gewone mens’ heel snel beroemd kan worden. [social_quote duplicate=”yes” align=”default”]Met de juiste timing en marketing is het mogelijk om van iemand een ster te maken[/social_quote]
Youtubers maken hier gebruik van.

Hoewel de filmpjes van Youtubers heel spontaan en oprecht lijken, zit hier vaak een team achter wat de Youtubers ondersteunt. Social1nfluencers is bijvoorbeeld een bureau wat jonge vloggers helpt bij het bepalen van hun strategie. Meestal wordt deze strategie zo ingezet dat kijkers niet het idee hebben dat alles volledig is geregisseerd. Overigens weet ik niet of dit bij Enzo Knol ook van toepassing is. Lees verder : Waarom de populaire youtuber Enzo Knol belaagd wordt door fans

 

Iedere dag, verander je wachtwoorden dag

24 november is het de ‘verander je wachtwoorden dag’, maar eigenlijk is dat lang niet genoeg. Ga maar eens na op hoeveel websites je eigenlijk dezelfde wachtwoorden gebruikt. Zeker tegenwoordig met al die berichten over gehackte sites is niets meer veilig. Zo lagen een tijdje geleden alle gegevens van gebruikers van smulweb.nl op straat. Stel je voor dat je daar hetzelfde wachtwoord zou hebben gebruikt als bij je online bankieren of je webmail. Niet aan denken…   Besef je ook dat als iemand achter bijvoorbeeld je Gmail account gegevens komt, het zeer waarschijnlijk is dat hij al je gegevens kan verkrijgen. In bevestigingsmailtjes staan immers deze gegevens ook. Of iemand kan namens jou een ‘wachtwoord vergeten’ Emailtje laten sturen naar je Gmail account.

 

wachtwoordbewust.nl

Op wachtwoordbewust.nl kunnen mensen niet alleen controleren welke wachtwoorden wel en niet sterk zijn, maar er zijn ook enkele basistips te vinden en er worden handvatten gegeven hoe mensen een sterk wachtwoord kunnen bedenken en onthouden. We hebben in het verleden al wel geconstateerd dat het geen vanzelfsprekendheid is dat iedereen altijd en overal een sterk wachtwoord gebruikt. De site is zo opgezet dat deze voor diverse soorten gebruikers bruikbaar is, al verwachten we dat jullie het niveau van de site inmiddels ontstegen zijn en je er dus niet helemaal thuis zullen voelen.

Via tweakers.net

Stappenplan veilig wachtwoord volgens Radboud Universiteit Nijmegen

http://www.ru.nl/informatiebeveiliging/beveilig-wachtwoord/stappenplan-veilig/Er worden hier drie manieren beschreven om een veilig wachtwoord te creëren. Kijk welke manier voor jou een makkelijk te onthouden wachtwoord produceert. Want denk er aan: voorkom dat je je wachtwoord opschrijft, zeker in combinatie met het acoount en de gebruikersnaam. Het gebruik van plakmemo’s op computers of een papiertje met daarop je wachtwoord onder je toetsenbord is not done!Veilig wachtwoord: manier 1 Stappenplan veilig wachtwoord – Informatiebeveiliging

De beste wachtwoordmanagers

Natuurlijk bieden de meeste browsers een mogelijkheid om wachtwoorden te onthouden, dus waarom zou u voor dit doeleinde extra software installeren? Een logische redenering die echter eenvoudig is te weerleggen. Bij de meeste websites waar registratie nodig is komt u een aanvinkveld tegen, zodat u altijd blijft ingelogd. Helaas is dat niet erg veilig. De betreffende website plaatst namelijk een cookie met informatie van uw account op de computer. U weet niet of er een goede versleuteling wordt toegepast, waardoor u de controle kwijt bent. Vooral bij malwarebesmettingen is dat gevaarlijk. Malware zoekt vaak naar wachtwoorden die in cookies zijn opgeslagen, met alle narigheid van dien. Verder hebben alle bekende browsers een functie om wachtwoorden te onthouden. Ook daarvan is de veiligheid twijfelachtig, omdat iedereen die toegang heeft tot uw computer de gegevens eenvoudig achterhaalt. Firefox en Opera bieden de mogelijkheid persoonlijke informatie te beveiligen met een hoofdwachtwoord, maar dat is in het verleden niet altijd betrouwbaar gebleken. Gebruik daarom liever een wachtwoordmanager, waarin u alles zorgeloos opslaat. De onderstaande lijst geeft een aantal software programma’s die je kunt downloaden.

Website: www.lastpass.com

In tegenstelling tot andere wachtwoordmanagers slaat deze tool alle informatie online op in een ‘virtuele kluis’. Het voordeel hiervan is dat u via elke computer met internetaansluiting toegang hebt tot de database. Door de 256-bit AES-encryptie is de veiligheid gegarandeerd. U kunt er tijdens de installatie voor kiezen om de software te integreren in Firefox en/of Internet Explorer. Eventueel laat u het programma zoeken naar onbeschermde wachtwoorden op de computer. U importeert ze vervolgens gemakkelijk naar uw LastPass-account, waarna het de oorspronkelijke gegevens van de computer verwijdert. Nuttig is de functie om automatisch webformulieren in te vullen. Als u de installatie hebt afgerond, nestelt er een pictogram in de browser waarmee u zich aanmeldt met het hoofdwachtwoord. Wanneer u tijdens een surfsessie een wachtwoord en gebruikersnaam invult, vraagt de tool of het de gebruikersnaam en wachtwoord moet onthouden. De gegevens worden vervolgens gecodeerd opgeslagen in uw online account. Bij een volgend bezoek aan de website voldoet een klik op AutoLogin. LastPass is een bijzonder gebruiksvriendelijk hulpmiddel, waarin alles in het Nederlands duidelijk wordt uitgelegd. Tevens bevat het veel geavanceerde opties voor de veeleisende gebruiker, zoals exporteren, backups maken en delen met vrienden.

Website: www.keepass.info

Hoewel het er niet zo sprankelend uitziet, is Keepass Password Safe een erg goed programma voor het opslaan van wachtwoorden. Alle persoonlijke gegevens worden in een versleuteld bestand op uw computer geplaatst. De software is standaard Engelstalig, maar u wijzigt dat simpel in het Nederlands. Hiervoor navigeert u naar View, Change Language en Get more languages. U downloadt daarna de juiste taalmodule en pakt het zip-bestand uit. Het bestand kopieert u dan naar de map waar de software is opgeslagen, bijvoorbeeld C:Program FilesKeePass Password Safe 2. U herstart vervolgens het programma en selecteert de gewenste taal. Via Bestand en Nieuw legt u eenvoudig een versleutelde database aan. U krijgt op drie manieren toegang tot deze database, namelijk via een hoofdwachtwoord, uw Windows gebruikersaccount en/ of sleutelbestand. Laatstgenoemde plaatst u bijvoorbeeld op een usbstick, waarmee u de accountgegevens ontsleutelt. In het linkergedeelte staan diverse rubrieken, waarin u alle accounts verwerkt. Natuurlijk wijzigt u deze indeling naar eigen inzicht. Wachtwoorden voert u handmatig in via Bewerken en Invoer toevoegen. Met de rechtermuisknop kopieert u de accountgegevens naar de juiste websites, maar het is gemakkelijker om de functie autotypen te gebruiken. Het programma bevat verder handige functies zoals een wachtwoordgenerator en diverse importeer- en exporteermogelijkheden. Er is ook een draagbare versie van de software beschikbaar.

Website: www.roboform.com

Tijdens de installatie van RoboForm bedenkt u direct een hoofdwachtwoord. Het is hierbij overigens opvallend dat het programma niet aangeeft of u een sterk wachtwoord gebruikt. U geeft in datzelfde scherm aan na hoeveel minuten de software automatisch moet uitloggen. Na de installatie is het direct actief vanuit het Systeemvak en bevat uw browser een speciale toolbar. Als u naar een website surft met een inlogscherm, dan onderschept de software direct de gegevens en slaat ze op in zogeheten ‘Passcards’. Er verschijnt dan een pop-up, waar u een herkenbare naam typt. Vervolgens logt u via de toolbar in met een enkele muisklik. Verder slaat u overige informatie op in Safenotes, zoals activatiesleutels en pincodes. Het gebruik van RoboForm is door de Nederlandstalige interface eenvoudig, zodat u snel u weg zult vinden. Standaard zijn de gegevens beschermd door een AES-encryptie, maar u kiest ook gemakkelijk een andere versleutelingsmethode, zoals Blowfish, RC6, 3-DES of 1-DES. U vindt deze mogelijkheid in uw browser bij RoboForm, Opties en Beveiliging. Ook een functie om goede wachtwoorden te genereren ontbreekt niet. Er is tevens een betaalde versie, waarmee u onbeperkt Passcards en identiteiten aanmaakt.
Deze password managers komen van een artikel  uit Computer Idee nummer 26, jaargang 2009. De beste wachtwoordmanagers | Computer Idee

Mijn persoonlijke voorkeur om te gebruiken als password manager: Dashlane

http://computertotaal.nl/apps-software/dashlane-wachtwoorden-centraal-opgeslagen-61756Ik kan me bijna geen website bedenken die ik regelmatig bezoek, maar waar ik geen persoonlijke account heb. Aangezien ik niet voor al deze accounts dezelfde wachtwoorden gebruik, kan het een behoorlijke taak zijn om deze allemaal te onthouden. Dashlane helpt hier gelukkig mee.

Dashlane is een app die het mogelijk maakt om al jouw wachtwoorden op een centrale plek op te slaan. De wachtwoorden worden vervolgens versleuteld met een hoofd-wachtwoord dat je zelf kan kiezen. Dashlane is niet alleen beschikbaar als app voor iOS en Android, maar ook als programma voor Mac OS X en Windows. Deze applicaties zijn los volledig kosteloos te gebruiken. Wanneer je een abonnement afsluit is het ook mogelijk om wachtwoorden te synchroniseren tussen verschillende apparaten.

Dashlane is een app die het mogelijk maakt om al je wachtwoorden op een centrale plek op te slaan. Met behulp van een abonnement is het ook nog eens mogelijk om deze wachtwoorden te synchroniseren tussen verschillende apparaten. De dienst maakt een prachtig overzicht van je wachtwoorden en kan deze ook nog eens automatisch invullen bij gebruik op een computer. Helaas is de prijs van een abonnement op Dashlane relatief duur. Ook zul je voor jezelf moeten nagaan of je uit privacy overweging al jouw wachtwoorden in de cloud wil opslaan. Mijn persoonlijke voorkeur als wachtwoord manager: Dashlane

Schoolmusical van groep 8 als schoolfilm aan de ouders geven zonder gedoe

Schoolmusical van groep 8 nu zonder gedoe aan de ouders leveren

 

Schoolfilms verstrekken zonder gedoe

musical op video opnemen en aan de ouders 'geven' zonder gedoe is nu mogelijkJouwschoolfilm.nl is een initiatief van Willem Wiers uit Groningen. Dankzij zijn werkervaring bij een begeleidingsbureau voor scholen is hij goed bekend met de dagelijkse praktijk in het onderwijs. Bovendien was hij zelf als ouder van basisschoolkinderen betrokken bij het filmen en monteren van musicals, kerst- en sinterklaasvieringen en het branden van het eindresultaat op DVDs: Al met al is dit voor scholen elk jaar een hoop gedoe en geregel, bovenop hun toch al drukke werk.

Inkomsten Voor School
Privacy Is Gewaarborgd
Bestelgemak Voor Ouders
Meer Voordelen

 

Schoolfilms verstrekken zonder gedoe | IPON

Veel groepen 8 zijn hard bezig met het oefenen voor de eindmusical. Als het moment eenmaal zover is, wordt deze happening vaak opgenomen op film. Een leerkracht doet dat, of een welwillende ouder.

Hoe distribueren we die films naar de andere ouders van de klas?

Als school kun je de film op de website uploaden.
En daarna kunnen ouders die film via diezelfde website bestellen en downloaden.

Jouwschoolfilm.nl neemt alle zorgen rondom bestellen en betalen uit handen.

Mocht je binnen het netwerk van je school geen goede camera tot je beschikking hebben, dan biedt jouwschoolfilm.nl ook een pakket waarbij de camera ook geleverd kan worden. Basisonderwijs en ICT: Jouw Schoolfilm neemt gedoe uit handen

De voordelen van werken met jouwschoolfilm.nl

Altijd en overal beschikbaar

Films blijven beschikbaar in onze database. Nabestellen kan dus zonder gedoe.
Scholen hoeven geen administratie bij te houden, de betalingen niet zelf te innen en geen DVD’s te branden.
Als ouder reken je online af en krijg je direct de film toegestuurd. Als DVD of als download. Niks wachten: je kunt direct kijken!

Bepaal zelf hoe je de film wilt hebben

Als digitale download, afhankelijk van de gebruikte camera ook in HD
Als DVD-versie die je na het downloaden zelf kunt branden
De DVD die jou wordt toegestuurd

De privacy is gewaarborgd

Films zijn pas te downloaden na het invoeren van een wachtwoord dat door de school wordt verstrekt (optioneel)

Beter voor het milieu

Elk jaar ‘verbruiken’ scholen zo’n 100.000 DVD’s voor filmprojecten. Jouwschoolfilm.nl helpt die berg plastic terug te brengen!

Betere beeldkwaliteit

Ook films in Full-HD zijn mogelijk: deze passen niet op een DVD.
In haarscherpe HD-kwaliteit genieten van de schoolfilm.
Jouwschoolfilm Alle voordelen

5 gratis online tools om een instructiefilm te maken

5 gratis tools om een instructiefilm te maken

Een instructiefilmpje (screencast) is erg handig om je collega’s uit te leggen hoe bijvoorbeeld een ‘web 2.0’-tooltje of andere software werkt.

[social_quote duplicate=”yes” align=”default”]Tips voor het maken van een instructiefilmpje[/social_quote]

-Probeer het gekozen ‘screencast’-tooltje eerst uit. Zorg ervoor dat je alle mogelijkheden in je vingers hebt, voordat je het echte filmpje gaat maken.
-Met een niet te duur microfoontje kom je al een heel eind.
-Kies een rustig tijdstip om jouw filmpje te maken.
-Begin eerst met een draaiboekje (scriptje) te maken op papier.
-Maak de filmpjes niet te lang. Maximaal zo’n twee minuten film is meer dan genoeg.
-Verdeel het onderwerp van je filmpjes in “hapklare brokken”.
-Praat rustig, maar niet eentonig.
-Laat de bewegingen van de cursor en de opties waarop je klikt duidelijk zien.
-Maak een gratis account aan bij YouTube en begin een eigen kanaal.
-Maak bij ieder filmpje op YouTube een beschrijving bij de geüploade instructiefilmpjes.

5 online en gratis tools om een instructiefilmpje te maken:
#1. Screenr
#2. ScreenCastle
#3. Screencast-o-Matic
#4. GoView
#5. Screenbird

Zie ze allemaal op: 5 gratis online tools om een instructiefilmpje te maken « André Manssen blogt vanaf de Zijlijn…

Ipads in het onderwijs of onderwijsvernieuwing?

Maurice de Hond vond het Nederlandse onderwijs veel te traditioneel. Er was geen oog voor technologie en vernieuwende (digitale) leermethoden, waardoor wij de aansluiting met de voortrazende technologische ontwikkelingen zouden kwijtraken. Als Nederland een innovatieland wilde blijven, moest er wat veranderen. De Hond werd mede-initiatiefnemer van ‘Onderwijs voor Nieuwe Tijd (O4NT), beter bekend als de ‘iPad-school’.

In augustus 2013 werden in Nederland zeven van deze basisscholen geopend. Daar vormt de tablet het hart van het leerproces. De kinderen leren ermee, op school, maar ook thuis. Kinderen zijn vrijer om te leren over onderwerpen die niet in de klas worden behandeld en lestijden en vakanties zijn flexibel. Via speciale apps wordt de ontwikkeling bijgehouden. De iPad-scholen zijn een succes. Er worden gesprekken gevoerd om dit onderwijs in meerdere landen uit te rollen. De Wereld Draait Door: iPad-school is succes: Wail Ennassiri, Monique van Zandwijk en Maurice de Hond

 

Maurice de Hond: “We moeten kinderen niet voorbereiden op het verleden, maar op de toekomst”

De iPad-school pakt het onderwijs anders aan. Kinderen zijn niet alleen heel verschillend, maar de toekomst vraag hele andere dingen van kinderen dan momenteel op scholen geleerd wordt. Wij willen kinderen voorbereiden op de toekomst met de mogelijkheden van vandaag, geënt op de persoonlijke talenten en mogelijkheden.Maurice de Hond: “We moeten kinderen niet voorbereiden op het verleden, maar op de toekomst”

 

onderwijsvernieuwing, meer dan een iPad in de klas?

De essentiële vraag is of we ons voldoende realiseren dat we midden in een technologisch gedreven revolutie zitten en dat dat eisen gaat stellen aan het soort banen waarvoor dat onderwijs onze kinderen gaat opleiden. En dat er wel eens sprake kan zijn van een grote discrepantie tussen het aantal op te vullen banen voor IT-technici/programmeurs en het aantal studenten met een daarvoor relevante opleiding. Een recent Amerikaans rapport verwacht dat in Amerika in 2020 ongeveer 1,4 miljoen banen zullen zijn voor computer experts en programmeurs terwijl het onderwijs maar 400.000 studenten in die richtingen gaat afleveren. We kennen de cijfers niet voor Nederland of Europa maar de vooruitzichten zullen hier zeker niet beter zijn.

Op dit moment is het hoogst haalbare voor een student het volgen van het klassieke gymnasium. We gaan pas echt stappen maken in Nederland op het terrein van onderwijsvernieuwing aan het gymnasium als positionering niet twee dode talen, maar vele levende programmeertalen aanbiedt als kroon op het harde werken van onze briljante studenten. Anders zijn we toch echt bezig onze talenten in Nederland te verkwisten.  meer dan een iPad in de klas?

IPad onderwijs bereidt voor op de 21ste eeuw De integratie van de iPad in het onderwijs bereidt leerlingen voor op de digitale toekomst. In de 21ste zijn vaardigheden zoals samenwerken, problemen oplossen, ict-geletterheid, kritisch denken, communiceren en creativiteit en sociale en culturele vaardigheden cruciaal. Door het gebruik van boeken zullen leerlingen alleen maar worden voorbereid op het verleden. iPad Onderwijs | Gebruik van de iPad in het Onderwijs

 

Middelbare scholen omarmen iPad

Leerlingen van groep 8 beslissen binnenkort naar welke middelbare school ze willen. Steeds meer kinderen kunnen daarnaast kiezen hoe ze les willen krijgen: op de traditionele manier of via de iPad.

Een van de problemen waar scholen tegen aanlopen is het tekort aan lesmateriaal voor de iPad. Uitgeverijen leveren nog maar weinig materiaal digitaal aan. Docenten moeten daarom zelf materiaal ontwikkelen. Het ontbreekt veel docenten echter aan kennis en tijd.

Via iTunes U, de onderwijscatalogus van Apple, is het mogelijk onderwijsmateriaal te delen. De iScholengroep biedt via het platform zo’n 25 cursussen gratis aan. Veel cursussen zijn helaas niet openbaar, dat heeft deels te maken met rechten. Materiaal waarin beschermd werk is opgenomen mag niet vrij gedeeld worden.

Om iets te zeggen over het effect van de iPad in het klaslokaal is het nog te vroeg. Zo krijgen kinderen niet alleen de opdracht een brochure te ontwikkelen, ook het maken van een filmpje kan een huiswerkopdracht zijn. Over het algemeen merkt de lerares dat leerlingen heel betrokken zijn. Al biedt de iPad ook voldoende afleidingsmogelijkheden. Tijdens de les even snel een YouTube filmpje kijken of spelletje spelen is heel verleidelijk en dat gebeurt dan ook weleens. “Als ik ze betrap delete ik de game en zijn ze hun topscores kwijt. Dat weten ze, dus ze denken wel twee keer na.”  Middelbare scholen omarmen iPad | Digitaal

 

‘Onderwijs houdt met iPad oude didactische modellen in stand’

Doel en middelHet onderwijs wordt vaak gezegd ‘dat een iPad niet een doel maar een middel is’. Het is een poging om argwaan en scepsis tegen te gaan. Maar prof. Westera heeft weinig op met die gedachtegang. “Het is een belemmering om na te gaan of je met nieuwe media in het onderwijs tot nieuwe didactische aanpakken kunt komen.” Volgens de hoogleraar worden nieuwe media ten onrechte slechts als hulpmiddelen beschouwd. Onder verwijzing naar de beroemde prof. Marshall McLuhan, die in de jaren zestig met baanbrekende theorieën kwam over de nieuwe media, zijn iPads, smartphones enz. onlosmakelijk verbonden met wat en wie een mens is.

De moeizame relatie tussen onderwijs en nieuwe media is trouwens niet vandaag of gisteren. Prof. Westera gaf een aantal voorbeelden van mislukkingen in de afgelopen eeuw. De introductie in 1910 van de onderwijsfilm liep spaak omdat er geen geluid bij zat. Idem werd de onderwijsradio omdat docenten zeiden ‘praten kunnen we zelf wel’. In 1960 ontstond er in de VS een hype rondom de leermachine van Skinner, die zou het toen grote tekort aan leraren kunnen tegengaan. Het feest ging niet door omdat ouders er tegen in verzet kwam, die wilden dat hun kinderen les kregen van een leraar van vlees en bloed, aldus Westera. En het meest beruchte voorbeeld is de invoering van de ballpoint als vervanging van de kroontjespen. Heel wat commissies hebben er zich over gebogen. In totaal duurde het wel twintig jaar voor de vlekken makkende kroontjespen helemaal verdwenen was.

Het onderwijs kan er niet omheen om nieuwe media te integreren in de aanpak. Kinderen groeien deesl op in een virtuele wereld, gemiddeld zijn ze nu al zeven uur per dag op een of andere manier online. En als ze later de arbeidsmarkt opstromen dan zijn nieuwe media nog dominanter en daarom moet het onderwijs jongeren opleiden tot kenniswerkers. En ontwikkelingen gaan razendsnel, met als bekend voorbeeld Google Glass. Prof. Westera wees ook op de vele plekken en situaties waar nu al chips aangebracht worden: autobanden, lantaarnpalen, schoenen, ouderenzorg (domotica) enz.

> Prof. Westera schreef het boek The Digital Turn, over hoe het internet ons bestaan transformeert. ‘Onderwijs houdt met iPad oude didactische modellen in stand’

Creatieve onderwijs gerelateerde tools voor de Mac

Edshelf heeft heel veel tools beschreven die leuk zijn om te gebruiken in je les.

Ik heb hieronder een paar verzamelingen voor je gevonden die je creativiteit een beetje helpen.

 

The Creative Tools Collection by Jean Morgan

Curated by Jean Morgan Macintosh tools that allow me to manipulate graphics, audio, movies and animation documents. The results would then be used in word processing, multimedia, video and music applications. The Creative Tools Collection by Jean Morgan

 

 

 

The Creation Tools Collection by Expanding Technology in the Classroom

Curated by Expanding Technology in the Classroom Tools that help you and your students tap into their creative minds. The Creation Tools Collection by Expanding Technology in the Classroom

 

 

The Creative Advanced Tools Collection by Jean Morgan

Curated by Jean Morgan There are exceptional, free and inexpensive applications out there. Some are coming through open source programmers, some have limitations on use but still enable the Save and Print functions, and some are only available to teachers and some students. The Creative Advanced Tools Collection by Jean Morgan

8 tips om ict optimaal in te kunnen zetten

Ben je er van overtuigd dat ict je werk makkelijker kan maken en het onderwijs beter, maar je weet nog niet goed hoe precies? We geven een aantal tips om je kennis bij te spijkeren op dit gebied.

1: Volg een online training van MeeMetICT
2: Onderzoek op welke gebieden je je verder kunt ontwikkelen
3: Doe inspiratie op tijdens de Summerschool+
4: Download de gratis Leraar24 app of ga naar de site
5: Volg online masterclasses
6: Abonneer je op onze nieuwsbrief voor jouw onderwijssector
7: Bekijk de themasite Tijdsbesparing met ict en andere themasites
8: Abonneer je op 4W

 

Word lid van de Meetup Group Gepersonaliseerd Leren.

http://www.meetup.com/Gepersonaliseerd-Leren/

 

Deze groep is voor docenten en schoolleiders die aan de slag willen met gepersonaliseerd leren en willen lesgeven met tools uit de 21e eeuw.


 

MeeMetICT verzorgt online trainingen op het gebied van o.a. : Flipped Classroom, Google Apps, Portfolio ontwikkeling, TPACK, Edu Tools, etc.

We geven concrete voorbeelden van hoe je ict kunt toepassen bij pedagogisch-didactisch handelen, werken in de schoolcontext en professionele ontwikkeling.

De Leraar24-app biedt informatieve video’s rondom talloze thema’s die aansluitenbij het beroep van leraar, bijvoorbeeld over mediawijsheid, dyslexie en omgang met leerlingen en/of ouders.

4W is het gratis wetenschappelijke tijdschrift van Kennisnet over opbrengsten en werking van ict in het onderwijs. 4W verschijnt elk kwartaal en biedt een actueel overzicht van wat we weten over ict voor leren, organiseren en professionaliseren. In de nieuwste uitgave lees je bijvoorbeeld over de verschillen in leren met digitale leermiddelen tussen jongens en meisjes.

 

 

Kijk eens buiten de klas: “How To Use Crowdsourcing In The Classroom”

Je kunt sociale media binnen de klas inzetten voor interactie en netwerken. Dit is voor veel docenten juist reden om mobiele technologie niet in het onderwijs in te zetten. Zij zijn -niet geheel ten onrechte- bang voor afleiding en verleiding. Sociale media geeft echter ook juist kansen om samen te werken aan projecten binnen en buiten de school. (1)

Leerlingen halen hun informatie niet meer uit boekjes, maar zoeken op internet naar de informatie die zij nodig hebben voor hun project. Juist deze zoek ‘skills’ moeten worden ondersteund en begeleid om de leerlingen mediavaardig te maken. Bij Edudemic hebben ze daar een mooi artikel over geschreven onder de noemen “crowdsourcing in de klas”.

The Connected Student Series

Crowdsourcing is an important information literacy skill.  Jeff Howe was the first to coin the term “crowdsourcing” in Wired Magazine in 2006. In his article, Howe describes how the internet has created a virtual crowd that allows us to share our passions and interests. This is important for students because the idea of crowdsourcing will allow them to utilize personal learning networks to gain a diversity of opinions, find outside experts and use the wisdom of a network or crowd to find more thorough answers and ask better questions.

Howe feels there are two important components to crowdsourcing. There must be an “open-call”  (you allow everyone to participate), and it must be undefined (let the students ask the questions). The person you think might be the best person, is not necessarily the best person for the job. This forces students to think of each other as potential partners and together, by utilizing the strengths of everyone or the crowd, they can create a much better product or expand an idea. It is what Howe calls “Wikipedia with everything.”

social-network-grid

Our students write reports from information they find on the internet, not a library book. They need to understand this type of new information source and the network it comes from. A recent article in the Harvard Business Review, Beyond the Echo Chamber by Alex Pentland, calls for business leaders to do what our students should be learning to do in class. He asks for them to be making connections with many different kinds of people, actively looking for and soliciting different points of view, and “finding the decision making sweet spot.” This sweet-spot comes from understanding who the experts are in the crowd and then using a “blend of personal and social information” to predict the best solution,create the best content and ask the best questions.

Students can develop these important skills by being allowed to crowdsource their learning. When they need something more than our classrooms can provide, they need to know how to find it. They need to be allowed to work together and to use the internet to form very important personal learning networks.

Screen Shot 2013-10-21 at 11.17.03 AM

Source: Students in Danielle Dattalo Heyde’s class at San Diego Jewish Academy use Skype to network with another kindergarten class in Indianapoli

Although crowdsourcing is a new term-du-jour, it is a critically important information literacy skill that we must be teaching our students. If they are to become life-long learners, they need to learn how to work together in digital environments and to effectively collaborate with others. If you value this type of literacy – like the Harvard Business Review describes – here are a few simple ways to begin this important journey with your students.

Screen Shot 2013-10-23 at 12.56.26 PM

Q&A With Google Docs

This can be done by asking the question on a google doc and then opening it up to the class to post ideas or answers. This is a crowdsourcing strategy that most teachers can do with little effort. To do this: create a google document and then share the link with your students. Allow them to contribute in real-time, all on one document, and show them how to use the wisdom of their crowd to collaborate on an idea or to find an answer.

Collaborative Annotation  

A good place to start is with tools like Diigo and Subtext. Students can annotate notes, websites, or PDFs, and then quickly share their notes with others. This type of collaboration allows students to help each other to an understanding in a way a teacher can not. They help each other in their own words and offer strategic contextual clues to each other in a way that help each other learn. I call this strategy “crowdsourcing comprehension,” and students are naturals at it.

Collaborative Research

Have students follow one expert on Twitter (finding the expert by googling possible names until selecting one person that seems to have a definite digital footprint on the subject) and then have them use Storify  to keep a log of important tweets by this person. They can analyze the content  of the tweets to decide if this person is a credible authority and someone they would want to use as an information source.

Google Forms and Twitter Crowdsourcing

Remember the old science report where you asked parents and friends to fill out a survey? It is time to do that 2013-style. Make a Google Form and then post it with a certain hashtag on Twitter. A hashtag is simply a way for people to search for tweets that have a common topic and to begin a conversation. My students might have used a hashtag like #surfing (remember we are from San Diego). By aggregating knowledge from a large population, the value of the responses will vary. Some contributors might bring about “light-bulb” moments for students with the quality of their responses. The skill of sifting through that information is what is important, and knowing how to solicit the right experts to become part of your crowd. Like Alex Pentland says in his Harvard Business Review article, it is learning how to find that “sweet-spot.”

Student Created PLN  

Have students follow five important thought-leaders on a subject. Every Friday, have them quickly analyze the information they received from these five sources for authenticity and if the information the person posted impacted the students knowledge base. Students make decisions on whether or not to continue following the person based on their “knowledge-impactability.” Again, this may help them understand the idea of the “sweet-spot.”

With a few small adjustments in the classroom and by making sure students are not always working alone, we can teach them an important information literacy skill of understanding and utilizing the “wisdom of the crowd.” In the end they must realize, if they are the smartest person in the room…its time to find a new room!

More on: Edudemic

Badges: Accreditation by Crowdsourcing
Badges: Accreditation by Crowdsourcing. October 4, 2013 By Lindsay Harman. Open badges are a hot topic today in education and training circles, providing a mechanism to demonstrate prior, or acquired, learning in non-traditional (i.e., …
http://www.siia.net/blog/

(1) zie ook: http://www.te-learning.nl/blog/?p=7625

Telefoonboom maken? Deze tools maken het makkelijk

Excel template van ICT-Idee

Menig docent maakt aan het begin van het schooljaar een telefoonboom, (sneeuw telefoonlijst) oftewel telefoonketen van zijn klas. Is er iets urgents te melden, bijvoorbeeld lesuitval op het eerste lesuur, dan wordt de eerste leerling op de lijst gebeld. Die belt vervolgens 2 andere leerlingen en die doen hetzelfde, enz. enz..

Hoe je die kunt inschakelen staat vermeld in de spreadsheet.
In een mum van tijd zijn alle leerlingen op de hoogte van de melding.
De telefoonboomgenerator, gemaakt met Excel, bestaat uit 2 tabbladen.
Op het eerste tabblad kunnen zeer snel onder elkaar de gegevens wordeningevoerd.

 

Let wel: de macro-functionaliteit moet in Excel wel geactiveerd zijn. Hoe je die kunt inschakelen staat vermeld in de spreadsheet.

ict-idee.blogspot.nl


Telefoonboom – Klasse voor Ouders

Jouw kind is alleen thuis? Bekijk met hem wat het doet als er problemen zijn. Vul je samen deze telefoonboom in. Handig in lke situatie. Er is ook een versie zonder tekst.
Heel nuttig! De telefoonboom hangt bij ons zichtbaar op in de keuken!

www.klasse.be


 

imagesdraw.io

draw.io is a free online diagram drawing application for workflow, BPM, org charts, UML, ER, network diagrams. It works with Google drive.

 

 

Geïnspireerd door: www.klasse.beict-idee.blogspot.nl, draw.io

Webtips voor de eerste schooldag

http://arrowheadtutors.com/blog/?cat=5Stel jezelf voor

Het is leuk om de leerlingen uit je klas te leren kennen. Vraag de leerlingen om een Glogster over zichzelf te maken. Afbeeldingen, audio, video en korte teksten kunnen toegevoegd worden aan een Glogster. Dit zijn zomaar wat onderwerpen die de eerste schooldag aan de orde kunnen komen.

De eerste dag van een nieuw schooljaar is een spannende dag. Zowel voor jou als leerkracht als voor de leerlingen en hun ouders. Vaak staat een eerste schooldag in het teken van napraten over de vakantie, het afspreken van regels en het elkaar leren kennen.

Het is leuk om de leerlingen uit je klas te leren kennen. Hoe is hun gezinssamenstelling, wat zijn hun hobby’s, wat is hun favoriete muziek, hebben ze misschien huisdieren? Vraag de leerlingen om een Glogster over zichzelf te maken. Afbeeldingen, audio, video en korte teksten kunnen toegevoegd worden aan een Glogster. Je kunt ervoor kiezen om alle leerlingen een eigen account aan te laten maken. Wat ook mogelijk is, is werken met een educatieve account of door gewoon een account aan te maken voor de klas. Het is dan wel belangrijk om goede afspraken te maken over hoe je met elkaars producten omgaat.

Laat kinderen op Google Earth aangeven waar zij geweest zijn in de vakantie. Wanneer kinderen niet vakantie zijn geweest kan ook een logeerpartijtje of een uitstapje geuikt worden. In het informatievak geven de leerlingen wat extra uitleg over hun vakantiebestemming. Zo krijg je een een interactief overzicht van de vakantiebestemmingen van je klas. Wie zaten er bij elkaar in de buurt, wie was er in de buurt van een zee en hoe heette die zee dan? Wie waren er in de bergen enzovoort. Sla de vakantiebestemmingen van de leerlingen op in een .kmz-bestand.

Regels horen erbij wanneer je met een groep mensen bij elkaar bent. Je kunt echter op veel verschillende manieren met regels omgaan. Stel je regels positief op. Maak de afspraken samen met de leerlingen zodat zij zich ook zoveel mogelijk eigenaar van de regel voelen. Verwerk de klassenregels op een creatieve manier door bijvoorbeeld foto’s of strips te maken waarin de regel wordt uitgebeeld. Programma’s die je hiervoor kunt geuiken zijn Bitstrips maar ook een tekenprogramma of zelfs PowerPoint zijn prima uikbaar hier. Zorg dat de regels zichtbaar zijn aan de muur en/of op de site of het weblog.

Tessa beschrijft de volgende onderwerpen in haar blog:

  • Stel jezelf voor
  • Vakantiegesprek mindmap
  • Vakantiebestemmingen in Google Earth
  • Hoeveel kilometer?
  • Overdrijf je vakantieverhaal
  • Klassenregels

Andere sites over de eerste schooldag:

ICT-idee: 127: Telefoonboom-generator.
Menig docent maakt aan het begin van het schooljaar een telefoonboom, oftewel telefoonketen van zijn klas. Is er iets urgents te melden, bijvoorbeeld lesuitval op het eerste lesuur, dan wordt de eerste leerling op de lijst gebeld. Die belt …
http://ict-idee.blogspot.com/

A Guide to Getting Started With Edmodo – The Edmodo Blog
Whether you’re new to Edmodo or you’ve been a part of community for some time, we want you to make the most your Edmodo experience. For those looking to learn how to use Edmodo over the summer, here is a guide to …
http://blog.edmodo.com/

ICT-idee: 47. Een dynamische klassenplattegrond in Excel.
… ICT-idee van H.van Schie met gratis ICT-toepassingen voor het onderwijs. In de eerste plaats bedoeld voor de klassen 1 en 2 van het voortgezet onderwijs en de bovenbouw van het basisonderwijs, maar in veel gevallen ook bruikbaar in andere leerjaren en zelfs in het bedrijfsleven. … In de spreadsheet is een extra tabblad toegevoegd voor een plattegrond vanuit het leerlingenstandpunt. Download spreadsheet: Klassenplattegrond. Wilt u reageren op dit bericht: …
http://ict-idee.blogspot.com/

Plattegrond van je klas in PowerPoint « Manssen.nl ~ Vanaf de Zijlijn…
Als je in PowerPoint, Word of Excel – ik gebruik thuis Office 2007 – klikt op Invoegen > Illustraties verschijnt er rechts op je scherm een verticale balk. Hierin kun je zoeken naar allerlei plaatjes. Onder in deze balk staat de link …
http://www.manssen.nl/

De eerste schooldag: de voorbereidingen
Voor alle kinderen is het spannend om voor het eerst naar school te gaan. Anderen maken het al een beetje mee, omdat ze een ouder broertje of zusje hebben. Anderen hebben dat niet. Maar voor alle kinderen is het een nieuwe stap in hun jonge leventje.
www.ed.nl

Back to School: Apple’s iWork Hits the Browser
In my last post, I fantasized about having an iPad when I was in college three decades (gulp) ago. Today’s students don’t have to fantasize about using an iPad for schoolwork — it exists, and it’s tremendously useful. And oddly enough, one way Apple …
techland.time.com

Tips voor de eerste schooldag – VROUW Pubers| Tips over …
De tijd is aangebroken dat jouw zoon of dochter voor het eerst naar de middelbare school gaat. Voor zowel ouder als kind is dit een hele mijlpaal. Een andere school, nieuwe leraren, nieuwe vrienden, jouw kind moet aan …
http://www.telegraaf.nl/vrouw/

Images provided by:
arrowheadtutors.com