Facebook | Onderwijzen en leren met Facebook (W. Rubens @ OEB12)

[Buzz_Burner_Fresh_Updates]

De rol van ICT bij feedback

– wilfredrubens.typepad.com

whatlanguage
Wilfred Rubens
Na de lunch van de tweede dag van de Online Educa heb ik een sessie verzorgd over het geven van feedback bij leren, en het gebruik van technologie zoals Facebookdaar bij. Wat zijn de m.i. belangrijkste leerpunten?Het belang van feedback is onomstreden. Goede feedback wordt op tijd gegeven, is gepersonaliseerd en bevat rijke informatie (alleen een oordeel is niet voldoende). Feedback moet ook gericht zijn op de toekomstige ontwikkeling, op te behalen doelen.
Feedback op essays is echter arbeidsintensief, logistiek complex en inefficiënt en voor een docent weinig motiverend (hij moet vaak dezelfde feedback geven)…

Lees verder op wilfredrubens.typepad.com »

Onderwijzen en leren met Facebook

 

– wilfredrubens.typepad.com

Image representing Facebook as depicted in Cru...Facebook en onderwijs lijkt niet altijd een gelukkig huwelijk te zijn. Toch kun je goede resultaten met dit sociale netwerk gebruiken, zo bleek uit de praktijkervaringen bij de Hanzehogeschool.De laatste sessie van de Online Educa Berlijn, de ik heb bijgewoond, was een leercafé over het gebruik van Facebook binnen het onderwijs. Wim Oostindier van de Hanzehogeschool mocht de aftrap verzorgen. Hij is talendocent (Spaans) en gebruikt Facebook om Nederlandse studenten, die in het buitenland stage gaan lopen, Spaans te leren.
Waarom gebruik maken van Facebook, en niet alleen van een elektronische leeromgeving? Omdat studenten op Facebook zitten, maar geen gebruik maken van elektronische leeromgeving (aldus Wim)…

Lees verder op wilfredrubens.typepad.com »

Enhanced by Zemanta
Opt In Image
Vond je dit interessant?
blijf dan op de hoogte

Ontvang regelmatig een Email met het laatste media en technologie in het onderwijs nieuws.
Geef je Email adres en ontvang het laatste nieuws in je mailbox.