Regeling ‘Pas toe en leg uit’ van kennisnet. Doe mee!

Laat zien hoe uw onderwijs profiteert van ict

Doet jouw school iets unieks met ICT wat andere scholen ook eigenlijk zouden moeten doen, zet dan jezelf en je school in de picture. Film wat je doet met een camera die je een jaar tot je beschikking krijgt van kennisnet en deel jouw ervaring met de andere scholen. Eeuwige roem is je beloning.

Docenten willen zo goed mogelijk onderwijs geven. Steeds meer docenten maken daarbij gebruik van ict-hulpmiddelen. Ict maakt het onderwijs niet alleen eigentijdser maar met slimme verbindingen tussen leerinhoud, didactiek en ict is ook de aantrekkelijkheid en kwaliteit van het onderwijs te vergroten.


Dien uw voorstel in!

Docenten vervullen een sleutelrol bij de inzet van ict. Een betrokken docent is een belangrijke voorwaarde om structurele verandering in een onderwijsinstelling gestalte te geven. De opvattingen van docenten over goed onderwijs en de manier waarop ict daarin een plaats krijgt zijn steeds vaker beeldbepalend voor de dagelijkse praktijk. Kennisnet wil graag weten welke overwegingen een rol spelen bij het inzetten van een ict-toepassing.

 

Om mee te doen kunt u, als docent (PO/VO/SO/MBO/Pabo/Lero) voor 5 november 2012 een voorstel indienen. Uw voorstel bestaat uit een beknopte beschrijving van een ict-toepassing die u in uw onderwijs gebruikt. Als uw voorstel wordt geselecteerd ontvangt uw instelling een videocamera zodat u zelf uw ict-toepassing kan vastleggen. In ruil voor het uploaden van de video en het invullen van een korte vragenlijst krijgt uw instelling de camera een jaar lang in bruikleen.


 

Maakt u gebruik van ict in uw onderwijs?

Wat maakt een ict-toepassing effectief: de leerinhoud , de didactiek, of het bedieningsgemak van de techniek. Omdat we graag alle ervaringen en praktijkkennis willen benutten, over welke ict-toepassingen in welke context meerwaarde bieden, nodigen we leraren/docenten uit om in beeld te laten zien hoe ze de ict-toepassing inzetten en uit te leggen waarom. Wat zijn de belangrijkste overwegingen om ict in te zetten? Wat levert het op? Door uw praktijkervaring beschikbaar te stellen ontstaat inzicht in het gebruik en opbrengsten van ICT. Wij analyseren en bundelen de praktijkervaringen en informeren u over de toepassingen die werken in de praktijk. Uw bijdrage is een bron van inspiratie voor anderen.


 

Wat levert meedoen aan deze regeling u op, als u geselecteerd wordt?

De docent brengt de gekozen ict-toepassingen in beeld en licht toe met welk doel en op welke wijze de ict-toepassing wordt ingezet en wat de voordelen hiervan zijn. De instelling kan als dank een jaar lang gebruik blijven maken van de camera.

  • Een kans uw kennis te delen met andere docenten.
  • Informatie uit eerste hand over welke ict-toepassingen er in het onderwijs worden gebruikt en informatie over de meerwaarde.
  • U krijgt ondersteuning in de vorm van een camera en begeleiding om uw eigen onderwijs en ictgebruik op video te documenteren. U kunt deze video zelf voor diverse doeleinden hergebruiken.

Tenslotte levert de regeling Pas toe en leg uit aan de onderwijssector informatie op over welke (inzet van) ict-toepassingen in de praktijk haalbaar zijn en welke rendement opleveren.

Meer weten? Lees  de regelingtekst .
Meld u aan voor  de regeling ‘Pas toe en leg uit’ .

Meld je aan voor regeling Pas toe en leg uit – Kennisnet
Kennisnet is op zoek naar aansprekende voorbeelden van de inzet van ict in de praktijk. Maak jij gebruik van ict in jouw onderwijs? Dan nodigen wij je uit voor deelname aan de regeling Pas toe en leg uit. Dien vóór 5 …
http://mbo.kennisnet.nl/

Opt In Image
Vond je dit interessant?
blijf dan op de hoogte

Ontvang regelmatig een Email met het laatste media en technologie in het onderwijs nieuws.
Geef je Email adres en ontvang het laatste nieuws in je mailbox.

33 Comments