Twitter, Facebook of toch Edmodo?

Social media in het onderwijs

Social media in het onderwijs gebruiken?

Scholen hebben vaak het gevoel ‘iets te moeten doen met social media’ maar weten niet goed hoe ze dat moeten doen. Jammer, want met social media zet je de school op de kaart.   Het gebruik van social media in de les, maar ook daarbuiten kan ook heel veel voordelen opleveren.
Ik heb in het verleden wel eens een Facebook groep aangemaakt en een Facebook pagina voor mijn eigen lessen, maar schrok eigenlijk direct van het ‘resultaat’. Niet alle ouders vonden het zo’n goed idee dat hun zoon of dochter van school op Facebook moest. Ja, daar sta je dan met al je enthousiasme. Sociaal leren is toch vanzelfsprekend? Maar de ouders hebben natuurlijk ook wel weer gelijk. Als school kun je het niet ‘verkopen’ dat de leerlingen verplicht op Facebook of Twitter moeten met alle gevaren van dien.

Het veilige alternatief voor Facebook:

EdmodoEdmodo (zie onderaan deze post) was voor mij het walhalla. Alles wat ik wilde bereiken met social media kon ik nu wel inzetten als een gewone onderwijstool. Hier konden de ouders niets van zeggen! Waarom dan wel? Heel simpel: Ik kan namelijk met Edmodo groepen aanmaken (net als Facebook), maar nu heb ik wel alles zelf in de hand. Leerlingen kunnen nooit een bericht aan een klasgenoot alleen plaatsen (anti-pesten!) en als docent kun je zelfs bepalen of er überhaupt wel iets gepost mag worden door leerlingen in je groep. De schoolleiding hoefde ik ook niet te informeren over mijn onderwijstool (Het is ‘maar’ een tool en het is gratis en in het Nederlands). Daarbij kun je ook nog veel meer schoolse zaken regelen met Edmodo. Ik zet er wat op een rijtje:

  • Toetsen afnemen en (desgewenst gedeeltelijk) automatisch laten nakijken.
  • Differentiëren door subgroepen aan te maken.
  • Ingeleverde opdrachten beheren (wie heeft wat en wanneer ingeleverd)
  • Interessante informatie delen met leerlingen om zo de lesstof te verdiepen.
  • Ouders online informeren (denk eens aan al die formulieren die kinderen ‘meenemen’ naar hun ouders en thuis nooit halen).
  • Samenwerken met collega’s.
  • Informatie delen met docenten uit de hele wereld.
  • Rubrics gebruiken om werkstukken eerlijk te beoordelen en zo de resultaten te bevriezen.
  • etc, etc

Gebruik je Edmodo nog niet in je les en wil je zelf eens gratis Edmodo uitproberen? klik hier. 


Facebook: Voor, tijdens of na de les? Ken je leerlingen!

http://www.ralfhillebrand.nl/social-media/facebook-voor-tijdens-of-na-de-les/Ik hoor je denken, wat moet ik met al die onzinnige berichten van studenten waarin ze laten weten wat ze dit weekend gaan doen, hoe hun vakantie is, wat ze eten en wanneer ze gaan slapen…….. Nou niets of misschien toch wel? Het klopt dat als je als docent op facebook “vrienden” wordt met je studenten je dit soort berichten tegen komt, je hoeft ze echter niet te lezen. Wat dan wel jammer is is dat er een hoop informatie die van belang kan zijn bij de begeleiding van je studenten verloren gaat.

Zelf feliciteer ik altijd de jarigen via facebook maar ook met het behalen van hun rijbewijs of andere belangrijke gebeurtenissen. Ik bekijk facebook drie tot vier keer per dag. Het aantal nieuwe berichten is dan beperkt. Het leuke aan feliciteren en complimenteren via facebook is dat het zorgt voor een andere dynamiek in de klas. Studenten die je ‘s ochtends vroeg feliciteert komen anders je lokaal binnen. Ze waarderen je betrokkenheid!
Lees het hele artikel op: Facebook: Voor, tijdens of na de les? | Docent 24/7


Twitter om contact met de ouders te versterken:

Een mooi voorbeeld van de St. Maartenschool:

https://twitter.com/Maarten_school/status/656801607376609280

 

Social media gebruik op school heeft echter ook risico’s!

Er kleven natuurlijk ook de nodige ‘gevaren’ aan het gebruik van social media. Je plaatst namelijk wel berichten in een kwetsbare en beïnvloedbare groep; je leerlingen. Je moet je dus wel altijd bewust zijn van het feit dat je leerlingen ‘meekijken’. Je moet je dus afvragen? Wil ik dat wel? Dit kwam recentelijk in het nieuws:

Hitsig appje leraar per ongeluk naar leerlingen

http://nos.nl/artikel/2061507-hitsig-appje-leraar-per-ongeluk-naar-leerlingen.htmlEen leraar van een scholengemeenschap in Horn is pijnlijk in de fout gegaan met het sturen van een whatsappje. Hij voerde een erotisch getint gesprek met zijn partner, maar stuurde een foto van zijn geslachtsdeel per ongeluk naar leerlingen in een … Hitsig appje leraar per ongeluk naar leerlingen


  • Als docent actief zijn op Facebook, is dat eigenlijk een goed idee?
  • En welke informatie moet je dan wel en niet op je profielpagina plaatsen?
  • Is het verstandig als docenten actief zijn op Facebook?
  • Moet je als docent vriendschapsverzoeken van studenten toestaan?
  • En welke informatie kun je beter wel en beter niet plaatsen op je profielpagina?


Toestaan of verbieden?

Juridische vraag: kan school Facebook verplichten?

https://www.security.nl/posting/428374/Juridische+vraag%3A+kan+school+Facebook+verplichten%3FVraag: Op de basisschool van mijn kind (groep 7 en 8) wordt af en toe gewerkt met sites als Facebook of WhatsApp, bijvoorbeeld om foto’s van schooluitjes te delen of leerlingen samen te laten werken aan een opdracht. Dat heet dan ‘mediawijsheid’ maar ik vind het geen prettig idee dat mijn kind van 11 aan zo’n dienst ‘moet’. Ik heb de school al gewezen op de minimumleeftijd van 13 jaar die die diensten hanteren, maar men zegt dat dat alleen in Amerika geldt. Klopt dat, en hoe kan ik de school toch tegengas geven?

Mag dat zomaar?
De vraag is dan dus, is het normaal om op je 11e op WhatsApp of Facebook te gaan zitten? Ik denk van niet, maar ik ken eerlijk gezegd ook geen onderzoek naar die leeftijdsverdelingen. Dat betekent dan dat er toestemming van de ouders nodig is. De vraagsteller kan dus weigeren zijn kind een Facebook- of WhatsApp-account te geven, en de school kan dan op haar hoofd gaan staan maar het gebeurt niet.
Juridisch dan. Want praktisch gezien stel je je kind best wel op een achterstand: hij mist de interactie via die groep, misschien wel huiswerk. En dat is op die leeftijd behoorlijk vervelend. Ook sta je dan al snel bekend als dat kind met die gekke vader of moeder, want wat is immers het probleem met Feesboek, dat gebruikt toch iedereen?
Lees het hele artikel op: Juridische vraag: kan school Facebook verplichten? – Security.NL

In plaats van de boel te verbieden, lijkt het mij zinvoller dat de directies (en leerkrachten) zich meer in de instellingen van Facebook verdiepen. Want je kunt echt zelf bepalen wie wat van jou ziet. Behalve wat Facebook zelf betreft dan, want die ziet alles natuurlijk.


Edmodo, wat het is en dat het werkt:

https://fdroog.wordpress.com/2012/12/26/edmodo-wat-het-is-en-dat-het-werkt/Wat is Edmodo?
“Where learning happens. Edmodo helps connect all learners with the people and resources needed to reach their full potential.”

Edmodo wordt wel de facebook van het onderwijs genoemd. En dat is het ook. Aan deze informatie heb je natuurlijk weinig als je niet bekend bent met facebook. Wat betekent dit dus?

Edmodo werkt met posts ofwel nota’s, ofwel berichten, die gericht gestuurd kunnen worden aan alle groepen, één groep, een subgroep of een individuele leerling. De nota’s kunnen worden gebruikt om mededelingen van verschillende aard te doen. De keuze aan wie je het bericht richt is in de praktijk een hele fijne gebleken. Ik kan eenvoudig naar meerdere klassen tegelijk een mededeling doen of juist gericht een aantal leerlingen aanspreken zonder dat een gehele klas hiermee wordt geconfronteerd. Dit laatste maakt het mogelijk gedifferentieerd les te geven te geven op het niveau van groepen of zelfs individueel.

Edmodo werkt met opdrachten, die voorzien kunnen worden van een toelichting en een inleverdatum.

Edmodo werkt met polls, ofwel enquêtes, die online gezet kunnen worden. Dit kan handig zijn om de kennis te peilen, maar ook om de visies meningen van leerlingen te peilen.

Edmodo werkt met quizzes, ofwel toetsen, die afgenomen kunnen worden en beoordeeld binnen Edmodo. De beoordelingen worden automatisch verzameld en geanalyseerd en zijn per leerling terug te zien op de ‘progress’ pagina.

Edmodo werkt met mappen. Hierin kan eenvoudig lesmateriaal worden geplaatst en geordend. Leerlingen kunnen mappen gebruiken om hun eigen materialen te verzamelen zodat ze deze altijd bij de hand hebben

Edmodo heeft ook de mogelijkheid om ouders, via een aparte code, toegang te geven tot de gegevens van hun kind. De ouder ziet alleen de berichten gericht aan de klas of het kind en kan zelf instellen of zij via email updates wil ontvangen over nota’s, waarschuwingen en opdrachten. Deze optie heb ik zelf nog niet gebruikt, maar biedt zeker mogelijkheden die de moeite waard zijn.

Edmodo is ook nog eens een online community. Dit betekent dat er via Edmodo contact gelegd kan worden met allerlei groepen met gedeelde interesses. Als gebruiker kun je een groep aanmaken of je aansluiten bij een bestaande groep. Klik op de figuur links om een aantal groepen te zien waarbij ik ben aangesloten.

Edmodo is een grote speler in het veld van de Learning Management Solutions (LMS). Er zijn ongeveer 50 miljoen!! gebruikers actief.  Er hoeft dus geen angst te zijn dat dit platform ineens zou verdwijnen. Edmodo, wat het is en dat het werkt. | Droog’s

Zelf aan de slag met Edmodo? Ik help je graag op weg!

Meer dan 20 Tips om Facebook te gebruiken voor je klas

 

Zo gebruik je een Facebookgroep in de klas

Facebook is eenvoudig te gebruiken binnen het onderwijs. Het is gratis en de meeste leerlingen hebben al een profiel. Facebook biedt bovendien een handige optie voor docenten en leerlingen om samen een groep te vormen. Facebookgroepen zijn speciaal bedoeld voor de communicatie tussen mensen met een gemeenschappelijke interesse. Om een groep te maken, is wel een persoonlijk profiel nodig. Maar leden van de groep hoeven geen Facebookvrienden van elkaar te zijn en wanneer een profielpagina is afgeschermd, kunnen zij elkaars tijdlijn niet bekijken.

Een Facebookgroep kan gebruikt worden voor de praktische communicatie met een groep leerlingen, zoals het doorgeven van roosterwijzigingen en reminders voor repetities en werkstukken. Daarnaast zijn er allerlei mogelijkheden om via de Facebookgroep het onderwijsaanbod te verbreden. Een docent kan bijvoorbeeld voor de les alvast een toepasselijk filmpje of een interessante uitspraak posten, aansluitend bij het lesonderwerp. Of leerlingen tot co-auteurs van het lesmateriaal maken door een discussie te starten, of hen te stimuleren om elkaar interessante boeken, sites of filmpjes te tippen. Of leerlingen werkstukken en foto/video opdrachten te laten plaatsen en de rest van de klas te laten reageren. Zo gebruik je een Facebookgroep in de klas


Maandag – Facebook met gebruik van Groepen on Vimeo

https://vimeo.com/63555445

Wederom een duidelijke goede video uitleg van Maandag:

Maandag – Facebook met gebruik van Groepen on Vimeo


 

Infographic: 12 Tips om Facebook te gebruiken voor je klas

how-to-setup-facebook-pageThe potential of social networking sites in education is growing bigger and bigger and all the recent PEW Internet reports released in the past couple of years underscore this fact. Our students spend much more time interacting on these platforms than they do anywhere else online. Facebook comes at the top of the list of the most frequented social networking websites by teenagers. And though some educators still have some concerns regarding the use of this platform with students, still Facebook can be a great learning space if used properly. One of the ways you can use Facebook in your teaching is through creating a Facebook group or page for your class. There are several reasons why you should consider setting up a classroom Facebook page. First, [social_quote duplicate=”yes” align=”default”]most students love Facebook[/social_quote] so they are already familiar with how it works. In trying to contribute to their Facebook page, students will be drawing on different skills: writing, searching, curating, and sharing.They will also get to learn collaboratively and sharpen their digital literacy skills.Additionally, participation in such informal learning platforms, students get to develop social and emotional intelligence which is pivotal to their overall personality development.
Facebook comes at the top of the list of the most frequented social networking websites by teenagers. One of the ways you can use Facebook in your teaching is through creating a Facebook group or page for your class.

In trying to contribute to their Facebook page, students will be drawing on different skills: writing, searching, curating, and sharing.They will also get to learn collaboratively and sharpen their digital literacy skills.Additionally, participation in such informal learning platforms, students get to develop social and emotional intelligence which is pivotal to their overall personality development. Lees verder…


 

[social_quote duplicate=”yes” align=”default”]Mag de school zomaar fotos van mijn kind op Facebook plaatsen?[/social_quote]

http://blog.iusmentis.com/2013/07/29/gastpost-mag-de-school-zomaar-fotos-van-mijn-kind-op-facebook-plaatsen/Een foto zegt meer dan 1000 woorden aan persoonsomschrijving. Zo is uit een foto het ras van de afgebeelde persoon te achterhalen. En dat soort gevoelige gegevens vormen in de Wet bescherming persoonsgegevens ‘bijzondere persoonsgegevens’ (artikel 16 voor de liefhebbers) en genieten extra bescherming.

Een foto van een kind biedt dus teveel persoonlijke informatie om zomaar gedeeld te mogen worden zonder goedkeuring van de ouders. Uit onze Wet bescherming persoonsgegevens volgt dan ook: zonder uitdrukkelijke toestemming van de ouders mag zo’n foto van je kind niet online geplaatst worden. Pas zodra je spruit 16 is geworden, kan de school bij het kind zelf terecht voor toestemming. Toestemming die je eerder al gegeven hebt, kun je later trouwens intrekken.

Maar toestemming van de ouders is niet genoeg. Los daarvan heeft de school aanvullende verplichtingen om de privacy van haar leerlingen te beschermen. Op de school rust bijvoorbeeld de verplichting om de gegevens af te schermen van onbevoegden en zoekmachines.

Het Cbp noemt de optie van een wachtwoord op een site zetten, maar met een geheime en besloten groep op Facebook voldoe je hier waarschijnlijk ook aan. Zulke groepen worden niet gevonden binnen de Facebook zoekopties en zoekmachines. Anderen kunnen de inhoud van de groep niet zien en ook niet wie er lid van is. Bovendien kun je je alleen aansluiten bij die groep op uitnodiging van de groepsbeheerder. Gastpost: Mag de school zomaar fotos van mijn kind op Facebook plaatsen?


 

Facebook in de les, doe je dat?

http://www.didactiefonline.nl/deze-maand-in-didactief/47-uncategorised/11726-twitter-en-facebook-in-de-les-hoe-doe-je-dat[social_quote duplicate=”yes” align=”default”]Driekwart van de tieners zou meer gebruik van sociale media in de les leuk vinden en een kwart wil dit liever niet[/social_quote]. Dit blijkt uit het onderzoek ‘Samen leren – tieners en sociale media’ van Mijn Kind Online en Kennisnet uit juli 2013 onder 1.500 scholieren tussen 10 en 18 jaar in het basis- en voortgezet onderwijs. De tegenstanders vrezen dat het te onrustig wordt, er teveel informatie over het digibord vliegt en dat het afleidt van de leerstof. Volgens de liefhebbers maakt het de lessen juist interessanter, minder saai, afwisselend en interactief. Toch vindt maar 13 procent van de jongeren het belangrijk dat een leraar sociale media gebruikt. Het belangrijkst is dat een leraar goed uit kan leggen, 84 procent noemt dit.

Remco Pijpers, directeur van de stichting Mijn Kind Online, stelt dat sociale media een hulpmiddel kunnen zijn om onderwijsdoelen te bereiken. ‘Bij wereldoriëntatie kun je via sociale media contact leggen met een klas in Suriname. Dan helpt het om de betrokkenheid van leerlingen te vergroten en de buitenwereld de klas in te krijgen.’

Een op de vier leraren op basisscholen gebruikt dagelijks tot wekelijks sociale media in de les. In het voortgezet onderwijs geldt dat voor 29 procent van de leraren. Dit blijkt uit de Vier in Balans Monitor 2013 van Kennisnet. Als sociale media in de les worden gebruikt, is dat vooral YouTube met 47 procent, volgens de tieners uit het onderzoek over sociale media. Facebook wordt volgens 5 procent in de klas gebruikt en 3 procent noemt Twitter en dan vooral bij Nederlands en maatschappijleer. Die cijfers bevestigen het beeld van Pijpers. ‘Ik heb niet de indruk dat scholen hier massaal gebruik van maken, maar het neemt wel toe.’

Voor scholen die willen starten met sociale media in de les hebben Kennisnet en Mijn Kind Online publicaties uitgebracht met tips, protocollen en stappenplannen. In de brochure Sociale Media staat het advies om als school een sociale mediaprotocol te maken waarin staat wat de school wil met sociale media en waarom. Bepaal van tevoren of je als school alleen een extra online visitekaartje wilt of een uithangbord voor schoolactiviteiten, of wil je sociale media integreren in de lessen. Stel een ‘community manager’ aan, die binnen de school eindverantwoordelijk is voor de coördinatie van sociale media.

Twitter en Facebook in de les, hoe doe je dat?


Workshop of online training volgen om actief gebruik te maken van Facebook ? klik hier

 

Actieve facebookers halen lagere cijfers blijkt uit onderzoek

Facebook en studenten, een goede combi?

Zijn studenten die actief zijn op Facebook van zichzelf dom en lui, of worden ze dom en lui van het gebruik van Facebook? Die vraag is actueel na een Nederlands-Amerikaans onderzoek onder Amerikaanse studenten waarover NRC Handelsblad l bericht.

Wat blijkt? Actieve facebookers halen lagere cijfers dan hun collega’s die hun tijd op internet elders besteden. Waar facebookgebruikers gemiddeld een 7 halen, halen niet-gebruikers een ruime 8. Ook besteden facebookfanaten minder tijd aan hun studie en hebben ze minder vaak betaald werk dan studenten die niet actief zijn op de sociale-netwerksite. 

Het onderzoek zelf staat hier: http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0747563210000646

Het valt op dat de studenten die actief zijn met sociale media niet meer tijd besteden op internet dan andere studenten. Kortom: bezoekjes aan Facebook gaan ten koste van het bekijken van andere websites. De onderzoekers willen nu onderzoeken hoe het verband tussen de lagere cijfers en het gebruik van Facebook te verklaren valt. Volgens hoogleraar onderwijspsychologie Paul Kirschner is het goed mogelijk dat heavy users van Facebook sowieso meer gericht zijn op de sociale component van hun leven, dan op leren en werken.

Hij wijst echter ook op het steeds vaker aangetoonde nefaste effect van multitasken op cognitieve prestaties. Mensen denken dat ze heel goed dingen tegelijk kunnen doen, maar in de praktijk blijkt toch dat multitasken leidt tot concentratieverlies, langere studietijden en slechter presteren. (Doe eens dit aardige testje van The New York Times, om te kijken hoezeer jouw hersens al zijn aangetast.)

De resultaten van het vervolgonderzoek laten nog wel even op zich wachten. Wie dus balanceert op het randje van een voldoende, doet er voorlopig misschien dus maar goed aan Facebook even links te laten liggen. Het zou het verschil kunnen uitmaken tussen een 5 en een 6.

Het is een nogal twijfelachtig onderzoek, aan een ‘midwestern university’- vermoedelijk Ohio State University waar een van de auteurs werkt. (artikel staat ophttp://dx.doi.org/10.1016/j.chb.2010.03.024)

Deze universiteit heeft een groot probleem met cijfer inflatie. Gemiddeld haal je aan een Nederlandse universiteit geen 8, een 8 is cum laude.
Dat universiteiten in het buitenland Nederlandse cijfers te laag waarderen is lastig maar moeilijk op te lossen. Vooral omdat in de VS de helft van de studenten een A schijn te krijgen. Als Nederlandse onderzoekers een 8 als gemiddeld zien en studenten die een 7 halen blijkbaar een probleem met Facebook hebben, is dat ernstig. Wie moet Amerikaanse universiteiten er dan van overtuigen dat Nederlandse studenten met gemiddeld een 8 kunnen worden toegelaten tot de meest prestigieuze masters?

Daarnaast: hoe kan je de cijfers serieus nemen als twee/derde van de studenten van dit onderzoek, een 7 haalt met tussen de 1 – 5 uur studeren per week?
Citaat uit het artikel: “the facebook groups were also significantly different on time spent studying, with facebook users reporting studying in the 1–5 h/week range and the nonusers in the 11–15 h/week range.”

Onze HBO’s zijn geloofwaardiger dan de University waar dit onderzoek is gedaan.

Verder is opvallend dat dit onderzoek vorig jaar ook al het nieuws heeft gehaald. In Nederland is er Hyves en daarom kunnen Facebook gebruikers wel eens hogere cijfers halen: het lijken vooral de ambitieuze studenten met internationale contacten te zijn. In ieder geval in Utrecht werd Facebook, naar mijn ervaring, het eerst gebruikt door de excellente studenten op University College. Het zou zo maar kunnen dat Nederlandse studenten die Facebook gebruiken hogere cijfers halen.

van: http://weblogs.nrc.nl/onderwijsblog/2010/07/30/veel-op-facebook-lage-cijfers/

Twitter in het onderwijs | Crisiscommunicatie, meer technologie en social media en nog veel meer….

[Buzz_Burner_Fresh_Updates]

The maker movement has the opportunity to transform education by inviting students to be something other than consumers of education. They can become makers and creators of their own educational lives, moving from being directed to do something to becoming self-directed and independent learners. Increasingly, they can take advantage of new tools for creative expression and for exploring the real world around them. They can be active participants in constructing a new kind of education for the 21st-century, which will promote the creativity and critical thinking we say we value in people like Steve Jobs…

Lees verder op usergeneratededucation.wordpress.com »

Likehack Aggregates & Curates Links from All Your Social FeedsBetween Facebook, Twitter and RSS feeds, the number of links that are shared with me on a regular basis is, to put it mildly, crazy. So I’m always on the lookout for solutions that promise to make some sense out of this truckload of random information coming my way, and even a way to aggregate these links and find the best ones. Likehack is the latest contender to promise those features, and it’s actually a bit different from what I expected. I signed up for the service thinking I would get a list of all the links I get, auto-sorted by categories like images, videos and articles. Instead, Likehack works behind the scenes to actually suggest the most important links it thinks I would like, once you’ve connected it to all of your accounts…

Lees verder op web.appstorm.net »

“Twank you” ik kom dit bedankje nog regelmatig tegen in mijn timeline. Ik kan er wel om lachen, hoewel het soms ook lichtelijk infantiel kan klinken wanneer woorden ‘vertwitterd’ worden. Niet dat ik zo’n taalnazi ben die puriteins Nederlands blieft,…Twittermania.nl

Lees verder op twittermania.nl »

Drie basisregels in de crisiscommunicatie die ook nog in dit digitale tijdperk van belang zijn:  ‘wees snel’ ‘wees nuttig’ en ‘wees open’. Vooral de openheid is van belang, maar ook erg lastig. Natuurlijk wil je als bedrijf wel openheid van zaken…Twittermania.nl

Lees verder op twittermania.nl »

Meer social media en digitale technologie in het onderwijs?nieuws.beLeerlingen vinden vooral belangrijk dat een leraar goed kan uitleggen (84%), goede en leuke verhalen vertelt over de lesstof (67%), inlevingsvermogen heeft (69%) en orde kan houden (50%). Scholieren geven bovendien aan dat meer sociale media in de …

Lees verder op Nieuws.be »

5 Little-Known iPad Skills Teachers Should HaveLooking to boost your iPad skills before the school year? These five tips and tricks will have you one step ahead in no time.The post 5 Little-Known iPad Skills Teachers Should Have appeared first on Edudemic.

Lees verder op edudemic.com »

Lessons From West Point: Leadership Is LoveAn hour’s drive north of New York City, the newest cadets at West Point are getting their first taste of leadership training. Here are some of the first things they learn.How’s your summer? Enjoying the warm weather? I am too, but lately I find myself thinking about the new cadets of the United States Military Academy class of 2017. Right now, these young men and women, most of them just out of high school, are in the middle of Beast Barracks, West Point’s summer-long basic training program for future military officers.The academy proclaims its mission up front: “West Point’s purpose is to produce leaders of character who are prepared to provide selfless service to our Army and the nation…

Lees verder op inc.com »

Flipped Learning #53: Peer Instruction with Eric MazurThis week on the Flipped Learning Network Show:
This episode of the podcast, Troy Cockrum interviewed Eric Mazur, physicist, educator, and Dean of Applied Physics at Harvard.  He is the developer of the Peer Instruction model.  The two discuss how Peer Instruction and Flipped Learning fit together, the future of both models, the need for Higher Education to follow K12?s lead, and more.
You can also catch up on a lot of resources from the Flipped Learning Network by going to www.flippedlearning.org.
Follow Troy on Twitter
Follow Joan on Twitter
Follow Eric on TwitterLeave us some feedback!
Contact us with any questions or comments- flippedlearning@edreach…

Lees verder op edreach.us »

Tablets MagazineTwee hi-res tablets van SamsungTelegraaf.nlSamsung werkt momenteel aan twee nieuwe tablets die allebei een scherm met een resolutie van 2560 bij 1600 pixels bevatten. Dat meldt althans Twitter-gebruiker @evleaks, die in het verleden al eerder accurate informatie over nog niet uitgebrachte …Samsung Galaxy Tab 3 8″: zeker geen scheepsrechttweakers.netKomt de Samsung Galaxy Note III in drie verschillende schermgroottes?AndroidworldSamsung komt binnenkort met twee high-res tabletsTechzineBright -Tablets Magazinealle 26 nieuwsartikelen »

Lees verder op Telegraaf.nl »

This Is How Teens Are Using Social Media

All of us old-ish folks that didn’t grow up with hand held technology from the time we were just getting into big-kid beds sometimes ponder that children now enter the online world at a much younger age than we did. They’ll never have to deal with a corded telephone or wait for someone to send them snail-mail (or, as I so blandly knew it to be called, “mail). This handy infographic takes a look at the effects that the digital age is having on younger minds and offers insight into how teens are using social media. Keep reading to learn more.

  • The average age when a child begins regularly consuming online media is 8
  • Even though Facebook’s minimum age requirement is 13, there are about 5 million users under the age of 10
  • About 10 hours and 45 minutes per day are spent online (for 8-18 year olds)
  • 25% of teens log into to social media 10+ times per day
  • 51% of kids say they’ve been bullied online, and 49% say they have been the online bully
  • Only 50% of parents have installed parental controls for their kids online interactions, but 72% worry that their kids will reveal inappropriate information online
  • 88% of teens value social media because it helps them keep in touch with friends they don’t see often

Growing Up With Social Media

Via: Edudemic

How Twitter Made Me A Better Teacher

Few can argue the need to keep up to date in your field. In the same way that I would want a doctor who is current and knowledgeable in new methods, treatments, and techniques, I would want a teacher who is continually learning about the best their field has to offer and modifying their practices accordingly.

I thought that I was doing fairly well in the area of professional development before joining Twitter and creating a teaching account. I would attend at least one conference per year, would take advantage of webinars on topics I could stand to learn more about, and would quite frequently read online articles related to teaching and classrooms. I thought that I was even further ahead of many others, as I would test different methods in class with my students and wasn’t afraid to change the way I taught based on the results I got.

However, I must now admit that I was wrong. I was failing to take advantage of quite a powerful development tool – one that was free to use, on top of it!

Twitter has the ability to connect you to the world. More than enough people are using it for you to find and build a network of like-minded individuals who are interested in learning about the same topics as you. They are willing to interact and share ideas with you, and also offer support and advice when you encounter a ‘roadblock’. You can find someone who is knowledgeable in just about any area of need, and also offer your own expertise to others – all with the common goal of improving education.

twitter teacher

Seems hard to imagine why I was so late to hop on the train! After some reflection on the matter, I came to the conclusion that the problem wasn’t the effectiveness of the media, but rather the reputation of the media.

Hashtags are thrown around left and right on television, and you are constantly hearing about Tweeting Tweens and following celebrities through every moment or thought of their day. It seemed as though it were something that I had ‘grown out of’ without ever having tried. I had no interest in telling the world where I was or what I was doing, let alone interact with reality television by sharing such wisdom as ‘luv da shw nvr miss it’.

What I had failed to do was to look past the hype. Beyond the crowd of people who I would not want to interact with was a whole bunch of people who I would. Dedicated educators from all around the world who share resources, apps, ideas, and anything that could help to inspire thinking and better teaching practices for students everywhere.

At first it was difficult. After joining I had no followers, and also followed no one. It takes some time to start developing your PLN (professional/personal learning network). If you want to create a haven for professional development, it’s important that you are critical about the people you include in your list. You want to add the ones who can bring something to your table; the ones who are willing to share and interact with you and others.

Then, there are the chats. My first chat was quite a learning experience! It was difficult to jump in, as I felt that I had little understanding of how it was done. Once I got into it, however, I found that I was enjoying it very much. Because so many users are participating at the same time, it becomes more like a conversation about education than just a bunch of posts. I have gained a few resources by participating in chats so far, and look forward to gaining even more in the future!

Beyond the tangible/useable resources I have gained, Twitter has also done fantastically with keeping me up to date on new trends in education. Users share articles and their thoughts/experiences on new ideas constantly. Imagine – one place where you can find an entire listing (linked to articles!) of concepts related to your field, which is updated each minute by users from around the world.

In short, Twitter has made it possible for me to connect with people I never would have been able to meet had I remained within my school and community. It has substantially more interaction than any webinar or article, and also is fantastic for keeping up to date with the latest ideas and theories in education.

With all honesty, every teachers in the 21st century should give it a try. It won’t take long to reap the benefits of the effort you put into Twitter. Even those who are ‘technologically resistant’ can learn to use this tool with relative ease.

I am a better teacher because of Twitter, and am very grateful that I made the choice to give it a go!

By Jennifer Rita Nichols, @JennritaEdu

Source: Edudemic

22 Effective Ways To Use Twitter In The Classroom

Using Twitter in the classroom is a nobrainer. It’s a powerful and free tool that already has wide adoption among educators, students, administrators, and parents. So how do you effectively use Twitter to resonate with students? Why not start by using the following methods that are organized by Bloom’s Taxonomy? The below visual showcases a variety of cases that should be of use for any teacher looking to effectively integrate Twitter into courses, lessons, projects, etc.

What if you could use your favorite social network in the classroom? Okay, we write about using Twitter in the classroom a lot. What if you could use Twitter in the classroom and each task or project conformed to Bloom’s Taxonomy? What if you could turn classroom sessions into 24-7 learnathons where every task you set out for students is done with gusto and active learning.

Bloom’s Taxonomy

You can actually use Twitter with Bloom’s Taxonomy thanks to this below table built by TeachBytes. It details 22 different ways to use Twitter, organized by the different levels of Bloom’s Taxonomy. From inventing a Twitter application to illustrating trending topics to comparing / contrasting Twitter to other forms of social media, there’s a lot you can do in the classroom with this chart.

But the best part is that you can keep the learning going outside the classroom! How will you use Twitter outside the classroom for active learning?

twitter bloom's taxonomy

More on: Edudemic

Nieuwe studie laat zien wat tieners delen op Social Media

Ever wondered how students really act online? What they’re actually sharing with their friends? Heck, if they’re even using their real name and other information? Chances are good about 1 of every 4 teens seem to have a ‘fake’ social media account with false information. There’s a lot more to this new privacy study on what teens actually share by the Pew Research Center that you should check out too. Here are some highlights from the Pew folks:

Teens are sharing more information about themselves on their social media profiles than they did when we last surveyed in 2006:

  • 91% post a photo of themselves, up from 79% in 2006.
  • 71% post their school name, up from 49%.
  • 71% post the city or town where they live, up from 61%.
  • 53% post their email address, up from 29%.
  • 20% post their cell phone number, up from 2%.

60% of teen Facebook users set their Facebook profiles to private (friends only), and most report high levels of confidence in their ability to manage their settings.

  • 56% of teen Facebook users say it’s “not difficult at all” to manage the privacy controls on their Facebook profile.
  • 33% Facebookusing teens say it’s “not too difficult.”
  • 8% of teen Facebook users say that managing their privacy controls is “somewhat difficult,” while less than 1% describe the process as “very difficult.”

student privacy

teens on facebook

About the Survey

These findings are based on a nationally representative phone survey run by the Pew Research Center’s Internet & American Life Project of 802 parents and their 802 teens ages 12-17. It was conducted between July 26 and September 30, 2012. Interviews were conducted in English and Spanish and on landline and cell phones. The margin of error for the full sample is ± 4.5 percentage points.

This report marries that data with insights and quotes from in-person focus groups conducted by the Youth and Media team at the Berkman Center for Internet & Society at Harvard University beginning in February 2013. The focus groups focused on privacy and digital media, with special emphasis on social media sites. The team conducted 24 focus group interviews with 156 students across the greater Boston area, Los Angeles (California), Santa Barbara (California), and Greensboro (North Carolina). Each focus group lasted 90 minutes, including a 15-minute questionnaire completed prior to starting the interview, consisting of 20 multiple-choice questions and 1 open-ended response. Although the research sample was not designed to constitute representative cross-sections of particular population(s), the sample includes participants from diverse ethnic, racial, and economic backgrounds. Participants ranged in age from 11 to 19. The mean age of participants is 14.5.

In addition, two online focus groups of teenagers ages 12-17 were conducted by the Pew Internet Project from June 20-27, 2012 to help inform the survey design. The first focus group was with 11 middle schoolers ages 12-14, and the second group was with nine high schoolers ages 14-17. Each group was mixed gender, with some racial, socio-economic, and regional diversity. The groups were conducted as an asynchronous threaded discussion over three days using an online platform and the participants were asked to log in twice per day.

Throughout this report, this focus group material is highlighted in several ways. Pew’s online focus group quotes are interspersed with relevant statistics from the survey in order to illustrate findings that were echoed in the focus groups or to provide additional context to the data. In addition, at several points, there are extensive excerpts boxed off as standalone text boxes that elaborate on a number of important themes that emerged from the in-person focus groups conducted by the Berkman Center.

Source: Edudemic

Tablets in het onderwijs | Hoe maak je een profiel- en coverafbeelding op maat voor allerlei sociale media? + MORE

Ipads in het onderwijs.

Hieronder een aantal artikelen met interessante informatie over tablet gebruik in het onderwijs, maar ook tablet nieuws in het algemeen.

[Buzz_Burner_Fresh_Updates]

Hoe maak je een profiel- en coverafbeelding op maat voor allerlei sociale media?
Dat kun je doen met de webtool “Social Media Image Maker“. Je hoeft  – om deze tool te gebruiken – geen account aan te maken of in te loggen.
This online tool makes it easy to resize and retouch photos for a wide range of social networks and chat applications, including Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+, Youtube, Skype, Pinterest, and many more. Simply drag and drop your files to begin. Supported formats: .jpg and .png.Ik vond deze tool op WebSonic.nl in het artikel “Tool om afbeeldingen op maat te maken voor social media“:
Indien je actief bent op diverse sociale netwerken zoals Twitter, Google+, Pinterest, LinkedIn en Facebook en op websites zoals YouTube en Vimeo dan krijg je, zeker als bedrijf te maken met profielafbeeldingen die per website verschillende afmetingen hebben…

Meer op manssen.nl »

De gevolgen van demografische krimp is voor sommige mbo-scholen duidelijk merkbaar. Zij worden geconfronteerd met te kleine klassen, hebben moeite om gekwalificeerd personeel te vinden en maken zich zorgen over het voortbestaan van sommige opleidingen. ROC Zeeland en ROC Westerschelde (inmiddels gefuseerd tot Scalda) besloten daarom tot een experiment met afstandsleren. Het experiment Een groep […]

Meer op kennisnet.nl »

Twitter in het onderwijs | 8 Activities to Make the Last Days of School Memorable and Fun + MORE

[Buzz_Burner_Fresh_Updates]

Een promovendus uit Enschede heeft een website ontwikkeld die de leeftijd en het geslacht van twitteraars kan raden. In 86 procent van de gevallen wordt het geslacht goed geraden. TweetGenie zit gemiddeld 4 jaar naast de juiste leeftijd.Dong Nguyen kijkt voor haar promotieonderzoek naar hoe geruchten verspreid worden via de sociale media. Om te zien hoe verschillende groepen daarbij een rol spelen, ontwikkelde ze het computerprogramma in samenwerking met het Meertens Instituut, dat de Nederlandse taal en cultuur bestudeert.Voetbal en nagels
Door de laatste 200 tweets van een persoon te vergelijken met een databank van 3000 andere twitteraars, kan het programma redelijk nauwkeurig de persoonsgegevens achterhalen…

Lees verder op nos.nl »

8 Activities to Make the Last Days of School Memorable and Fun The last few weeks of school can be challenging. As thoughts turn to summer vacation it can be difficult to keep our students’ minds (and ours!) on school work. Many schools throw an additional curve ball in teachers’ direction by requiring grades to be submitted a week or more before the school year ends.

Lees verder op teachhub.com »

5 Chrome Extensions To Superpower TwitterFor many of us, Twitter is fine just the way it is. Despite what you may think, I’m not going to say otherwise. Twitter truly is fine just the way it is. The thing is, and much like everything else, it can also be better, and making it better doesn’t necessarily involve using a third-party client.
If you’re the kind of person who prefers to leave things in the browser, certain Chrome Twitter extensions can help you get all sorts of fun and useful Twitter features without having to resort to out-of-the-browser clients. Whether you’re looking to save time when sharing webpages, save brain cells when reading your stream, or retweet the good old way from Twitter’s native interface, there are ways to do so without leaving your browser…

Lees verder op makeuseof.com »

Happy teacher appreciation week! I wish to share with you one of my favorite annual  postings that I dedicate  an amazing world of educators. I hope you find this reflection one that you will continue to enjoy and share with others!   Also, please take a moment to subscribe to this blog by RSS or email and  join me on twitter at mjgormans . I have some great posts coming your way involving PBL, STEM, tech integration, and a continuing series on Professional Learning Communities!  Most of all, thanks for being one of those over 20,000 visitors a month and over 8200 subscribers.  I would appreciate it if you pass this special post on to others through and email or a retweet!  Also, remember that I can come to your conference or school district and provide engaging authentic and purposeful professional development …

Lees verder op 21centuryedtech.wordpress.com »

'Brits onderwijs reduceert WOII tot ruzie tussen 'Meneertje Kietel en Meneertje Andersom'© Mr Men. Meneertje Precies “‘Discussieopdracht: wat is de overeenkomst tussen Meneertje Precies en Adolf Hitler?’ Deze vraag, met afbeeldingen van het nette personage uit de Meneer-boekjes van kinderboekenschrijver en illustrator Roger Hargreaves en ‘s werelds bekendste dictator, maakt deel uit van het lesmateriaal op sommige middelbare scholen in Engeland. Dit tot woede van de Britse minister van Onderwijs Michael Gove, die al jaren strijdt tegen de infantilisering van het onderwijs.” Leest verder Bron: Patrick van IJzendoorn op volkskrant.nl, 13 mei 2013

Lees verder op pabonieuwsdienst.blogspot.com »

RevMC

– youtube.com

Lights, Camera, Action! Learn From 7 Digital Filmmaking Schools On YouTubeThere is an apocryphal story of Steven Spielberg sneaking into Universal Studios in an attempt to see what filmmaking was all about behind the scenes. The story was a fantasy. But what’s true is that one of our favorite directors was a prodigious talent from his teens. He shot 8mm adventure films, starting at the age of 13. It was 3 minutes long. By 30, he had blockbusters like Jaws and Close Encounters of the Third Kind on his resume. What’s more important to note is that Steven Spielberg never went to film school. He also wasn’t born into Hollywood.
That was then. Now, I presume it is easier to train yourself for a career in the movie arts…

Lees verder op makeuseof.com »

Leerlingen uit het algemeen secundair onderwijs beschikken over onvoldoende financiële, maatschappelijke en economische basiskennis. Dat blijkt uit een onderzoek van vier pas afgestudeerde leraren economie.

Lees verder op knack.be »

Research Notes, Day 3 and 4

– insidehighered.com

Research Notes, Day 3 and 4Blog: The Education of Oronte ChurmThe Seabee museum at the Naval Construction Battalion Center, Gulfport, MS, was blown away by a hurricane some years back, the docent said, so the visitor center just had a large conference room with display cases of curated materials about the different wars and service of the Seabees, a Willy’s jeep, and so on. There were some things about Underwater Construction Team 2 and Port Hueneme, California, where we attended Underwater Construction School, and a Jake suit, which Frenchy spent some time fussing over, pointing out needed corrections to the rigging of its dress and putting its glove back on…

Lees verder op insidehighered.com »

Ict-bekwaamheid en de inzet van sociale media

Met sociale media krijg je meer interactie en meer samenwerking tussen leerlingen onderling én tussen leraar en leerlingen, zowel binnen als buiten de klas. Sociale media is zeer geschikt om lesstof aan te bieden Sommige leraren gebruiken Facebook (naast de ELO) om extra lesstof of filmpjes te plaatsen.

Hoe kun je het onderwijs interessanter, levendiger en efficiënter maken met sociale media?Hoe anders moet je je onderwijs daarvoor inrichten en welke vaardigheden moet een leraar daarvoor in huis hebben?

Sociale media is zeer geschikt om lesstof aan te bieden.

Sommige leraren geuiken Facebook (naast de ELO) om extra lesstof of filmpjes te plaatsen. Dat is voor leerlingen veel natuurlijker, omdat ze toch al op Facebook zitten. Zo worden de posts veel beter en sneller bekeken. Dit vergt van de leraar dat hij of zij met de privacyinstellingen om kan gaan, zodat niet ‘de hele wereld mee kan kijken’ en zodat de eigen vakantiefoto’s op een priv-account afgeschermd zijn voor de leerlingen.

De leraar moet ook aansprekende filmpjes kunnen zoeken en vinden, die niet te lang zijn voor de concentratieboog van zijn leerlingen. Zo nodig moet hij in staat zijn om filmpjes in te korten of te bewerken.

School moet verantwoordelijkheid nemen om ict-vaardigheden te verbeteren

Sommige leraren zijn heel handig en bekwaam in het gebruik van sociale media, maar het leidt zich niet vanzelf uit als een olievlek. Voor een grote groep leraren ‘hoeft het allemaal niet’. Scholen kunnen proberen dat te dooreken door een goed scholingsaanbod, zodat alle leraren de basisvaardigheden beheersen en inzicht krijgen in de mogelijkheden.

Ict-vaardigheden krijgen een vaste plek in de organisatie door ze te borgen in de HR-cyclus en door er afspraken over te maken in het  persoonlijk ontwikkelingsplan (POP) van elke leraar. De verwachting is dat zo het bewust inzetten van sociale media in de lessen goed van de grond kan komen.

Waarom Twitter gebruiken in de les? Zie deze leuke video hieronder:

Aan de slag!

Bestuurders, schoolleiders en leraren die openstaan voor de inzet van sociale media in het onderwijs zijn van harte welkom op het Nationaal Congres Onderwijs & Sociale Media. Kennisnet praat u graag bij over het goed en veilig zullen aanpakken van:

8 tips om een verhaal goed te vertellen (storytelling)

Docenten vertellen graag verhalen. Dat zit nu eenmaal in onze genen. Leerlingen luisteren gelukkig graag naar verhalen, maar hebben soms wat meer moeite om zelf een goed verhaal te maken. Om een product te ‘verkopen’of om iets goed te onderbouwen is een goed verhaal de basis. Hier dan ook 8 tips om een goed verhaal goed te vertellen.

Human beings are storytellers by nature.

Children especially love to hear stories, but aren’t always so keen on telling their own. Partly because they’re kids. Telling stories is more about the imagination and the curiosity and even the tall tales, and less about articulating a narrative to a specific audience through innovative tools.

Advertising has become about telling stories as well—letting a company, CEO, or even customers explain who they are, where they come from, and what they value is the social media way.

Even our social media profiles are forms of storytelling. Through our avatars, photos we share, updates, likes, comments, RTs, favoriting, and other seemingly minor actions, we leave footprints that tell a story of where we’ve been, what we like, who we relate to, and how we want to be seen.

So in this social media era of powerful tools and always-on visibility, how can we coach students to tell their own story, but with care, craft, and tact, and in a way that communicates the right message with the right audience?

With the available modern technology, it’s more possible now than ever before to tell incredible stories using amazing tools to the widest of audiences.

Have a story to tell.

This one is obviously important. To tell a story digitally, you’ll need something to say. Too often the focus is on the technology rather than the substance, and even in the case of the digital story with whiz-bang tools, the story is still the substance.

Whether the “story” being told here is literal (e.g., a fictional narrative) or metaphorical (e.g., the story of an app’s development) isn’t as important as first focusing on what you’re trying to say.

Think audience.

Audience awareness is everything.

Who wants or needs to know something—that’s audience, and that audience needs to be at the forefront of all digital storytelling as you decide what the story is, and how it is going to be expressed. Whether the audience is a set of peers or a global organization, once a message is clear, the story must be crafted with the audience in mind.

This means thinking of where they “are”—their favorite blogs, social media platforms, YouTube channels, music, shopping sites, even their preferred mobile devices and operating system.

And think what they like to do when on those sites—sharing, commenting, starring, pinning—these habits will help decide how you should package your message.

Use models.

students stories

Students love models, as they give them something concrete to see to make their way through nebulous instructions and their own personal abstraction.

Seeing what others are doing—and have done—is a must. And with digital storytelling, this is simple. Any YouTube channel worth its salt has dozens of kinds of stories—some episodic, some formal, some informal, some funny, some serious. The digital era is as much about being seen as it is about information. See what’s already been said and done, and start there.

Work backwards.

In any project that’s the least bit comprehensive, backwards-planning can help.

Beginning with the end in mind—a model, for example—allows students to see a clear goal to guide their work. For example, if students are creating a 3-part video log (vlog) that explores their family’s history, then give a clear purpose, format, and topic from which a sequence can be planned—from the vlogs backward.

Build-in choice from the beginning.

Students respond to having voice and choice in their work. Whether it’s an A-B choice (do X or Y), or a simple topic that they can create their own pathway to and through, given students the freedom to follow their curiosity and make important decisions is empowering.

What kind of choices? What kind of media to use, topics to explore, research sources to work from, digital tools to use, audience to create for, platforms to publish to, project management timeline, and many others.

Take chances.

Boring stories being told in boring ways make for bored readers, so take chances. Be different. Use sarcasm or anthropomorphism. Consider transmedia. Start at the end. Use flashbacks. Parody a popular song or movie. Use different perspectives. Mash media forms. Tell the kind of story that hasn’t been told before.

Go mobile!

There are many apps that make digital storytelling accessible, if not simple. Strip Designer, iTalk Recorder, Book Creator, Mooklet, iMovie, Creative Book Builder, Toontastic, Voicethread and a thousand others all give students the tools they need to communicate a story.

And the best part of mobile storytelling could be the interaction it allows—in the classroom and beyond. Apps on iPads, smartphones, and even laptops help students move naturally in and out of groups, or from household to household at home in order to interview, record, remix, and save.

Use social media.

Once the story has been identified, researched, packaged, and told, publishing is the final—and most exciting—step.

By making the story public, whether to a closed Google+ Community, a public blog, a YouTube channel, or a facebook page, social media is the newspaper equivalent of dropping the student’s story on the front step for others to read. Without this step, the story is little more than an act of compliance in pursuit of a grade. The publishing to social media—or to another site and then shared across social media—is what helps all the work come alive in the 21st century.

A challenge right off the bat will be to help students understand not so much how to tell digital stories as why to tell them.

The most powerful way to address this? Modeling, modeling, and more modeling. See what’s already out there in the digital ether. Let them see what other classrooms or students specifically have done. Let them watch you tell a story—of your childhood, your teaching career, your dreams as a parent.

Watch how documentarians tell the stories of soldiers, scientists, athletes, and musicians.

More on: Edudemic

Sociale media | Kijk zelf even waar jouw studenten goed in zijn!

De sociale media maken stormachtige ontwikkelingen door en zullen een steeds grotere rol spelen in de samenleving. Iedereen heeft er overal en altijd mee te maken, bewust en onbewust. Van wat ons precies te wachten staat, kunnen we ons geen voorstelling maken.

De sociale media maken stormachtige ontwikkelingen door en zullen een steeds grotere rol spelen in de samenleving. Iedereen heeft er overal en altijd mee te maken, bewust en onbewust. Van wat ons precies te wachten staat, kunnen we ons geen voorstelling maken. Bedrijven hebben behoefte aan werknemers die gemakkelijk en deskundig met sociale media werken en die kunnen inspelen op snelle veranderingen. Kernbegrippen zijn bewustzijn, kennis, vaardigheden en houding. Leerlingen/ studenten van vmbo, mbo en hbo hebben de sociale media omarmd als early adapters; voor hen is het heel gewoon om deel uit te maken van community’s, permanent met elkaar in contact te staan, alles met elkaar te delen. Maar tot nu toe heeft het onderwijs zich te afwachtend opgesteld; men heeft niet structureel onderzocht hoe men kan anticiperen op toekomstige behoeften van bedrijven op het gebied van ‘mediawijze’ medewerkers. Ook in het onderwijs zelf worden sociale media nog nauwelijks effectief geuikt.

Maak eenvoudig een prachtige Facebook cover of foto met Quotescover

Quotescover

Zet een tekst eenvoudig om in een prachtige foto met levendige tekst.
Je kunt deze quotes foto helemaal aanpassen naar je eigen wensen en direkt downloaden.

Er zijn templates voor Facebook, Google+, Ecards, website pagina’s etc.
Je kunt het lettertype aanpassen en en bepaalde woorden geheel anders neerzetten.
Het werkt echt heel eenvoudig en je hebt snel een leuk resultaat

Wat zegt Quotescover zelf:

Quotescover

Create Beautiful Looking Quotes Picture for Facebook, Google Plus, Wallpapers, E-cards, or even for Prints.

One way to make any texts message or saying more memorable is by making it “eye-catchy”. But, designing is a complex process. It involves things like typography, shapes, color combination, composition etc. Our applications simplify this process. You can get beautiful design only in a couple of clicks.

 

Instructie video om zelf een facebook cover te maken met Quotescover

Embedly Powered


Wat zeggen andere sites over Quotescover?

Creating Great Images With Quotes Is Like Creating Flags For Your …
1) QuotesCover.com – it provides you with tons of ready-made quotes, provers and citations that you can further edit and personalize – it lets you customize fonts, positioning, background image, and throws in some nice …
http://socialgusto.wordpress.com/

Illustrate Quotes Attractively With “QuotesCover” | Larry Ferlazzo’s …
QuotesCover is a new online tool that lets you either search for quotes or insert your own text and make it look uniquely attractive. No registration is required. Here’s an example of a finished product, though there are many …
http://larryferlazzo.edublogs.org/

Tech-ing the Classroom: QuotesCover: A neat tool for student projects
QuotesCover is a nifty tool that provides a platform for its users to create colorful images with quotes. QuotesCover allows you to enter any text that you would like to highlight or choose a quote from its database. You can then …
http://techingtheclassroom.blogspot.com/

Facebook | Altijd en overal toegang tot de leer- en samenwerkingsomgeving (#inno13)

[Buzz_Burner_Fresh_Updates]

Mobiele technologie en ICT die er voor kan zorgen dat je altijd en overal kunt werken (zonder een x-aantal wachtwoorden) maken naadloze aansluitingen tussen tal van vormen van leren mogelijk. Vandaag heb ik daar concepten, ideeën en projecten van mogen horen en bekijken.

Vandaag organiseerde de SURFacademy een seminar over SURFconext en mobiele technologie. Mijn collega Marcus Specht mocht over 'seamless onderwijs' de openingskeynote verzorgen. Hij en zijn team doen daar onderzoek naar. Celstec maakt voor onderzoek onder meer gebruik van een hands on lab.
Marcus stelde dat gebruikers het vaak complex vinden om verschillende concepten achter diverse media zoals Facebook en email te begrijpen…

Lees verder op wilfredrubens.typepad.com »