Meer dan 20 Tips om Facebook te gebruiken voor je klas

 

Zo gebruik je een Facebookgroep in de klas

Facebook is eenvoudig te gebruiken binnen het onderwijs. Het is gratis en de meeste leerlingen hebben al een profiel. Facebook biedt bovendien een handige optie voor docenten en leerlingen om samen een groep te vormen. Facebookgroepen zijn speciaal bedoeld voor de communicatie tussen mensen met een gemeenschappelijke interesse. Om een groep te maken, is wel een persoonlijk profiel nodig. Maar leden van de groep hoeven geen Facebookvrienden van elkaar te zijn en wanneer een profielpagina is afgeschermd, kunnen zij elkaars tijdlijn niet bekijken.

Een Facebookgroep kan gebruikt worden voor de praktische communicatie met een groep leerlingen, zoals het doorgeven van roosterwijzigingen en reminders voor repetities en werkstukken. Daarnaast zijn er allerlei mogelijkheden om via de Facebookgroep het onderwijsaanbod te verbreden. Een docent kan bijvoorbeeld voor de les alvast een toepasselijk filmpje of een interessante uitspraak posten, aansluitend bij het lesonderwerp. Of leerlingen tot co-auteurs van het lesmateriaal maken door een discussie te starten, of hen te stimuleren om elkaar interessante boeken, sites of filmpjes te tippen. Of leerlingen werkstukken en foto/video opdrachten te laten plaatsen en de rest van de klas te laten reageren. Zo gebruik je een Facebookgroep in de klas


Maandag – Facebook met gebruik van Groepen on Vimeo

https://vimeo.com/63555445

Wederom een duidelijke goede video uitleg van Maandag:

Maandag – Facebook met gebruik van Groepen on Vimeo


 

Infographic: 12 Tips om Facebook te gebruiken voor je klas

how-to-setup-facebook-pageThe potential of social networking sites in education is growing bigger and bigger and all the recent PEW Internet reports released in the past couple of years underscore this fact. Our students spend much more time interacting on these platforms than they do anywhere else online. Facebook comes at the top of the list of the most frequented social networking websites by teenagers. And though some educators still have some concerns regarding the use of this platform with students, still Facebook can be a great learning space if used properly. One of the ways you can use Facebook in your teaching is through creating a Facebook group or page for your class. There are several reasons why you should consider setting up a classroom Facebook page. First, [social_quote duplicate=”yes” align=”default”]most students love Facebook[/social_quote] so they are already familiar with how it works. In trying to contribute to their Facebook page, students will be drawing on different skills: writing, searching, curating, and sharing.They will also get to learn collaboratively and sharpen their digital literacy skills.Additionally, participation in such informal learning platforms, students get to develop social and emotional intelligence which is pivotal to their overall personality development.
Facebook comes at the top of the list of the most frequented social networking websites by teenagers. One of the ways you can use Facebook in your teaching is through creating a Facebook group or page for your class.

In trying to contribute to their Facebook page, students will be drawing on different skills: writing, searching, curating, and sharing.They will also get to learn collaboratively and sharpen their digital literacy skills.Additionally, participation in such informal learning platforms, students get to develop social and emotional intelligence which is pivotal to their overall personality development. Lees verder…


 

[social_quote duplicate=”yes” align=”default”]Mag de school zomaar fotos van mijn kind op Facebook plaatsen?[/social_quote]

http://blog.iusmentis.com/2013/07/29/gastpost-mag-de-school-zomaar-fotos-van-mijn-kind-op-facebook-plaatsen/Een foto zegt meer dan 1000 woorden aan persoonsomschrijving. Zo is uit een foto het ras van de afgebeelde persoon te achterhalen. En dat soort gevoelige gegevens vormen in de Wet bescherming persoonsgegevens ‘bijzondere persoonsgegevens’ (artikel 16 voor de liefhebbers) en genieten extra bescherming.

Een foto van een kind biedt dus teveel persoonlijke informatie om zomaar gedeeld te mogen worden zonder goedkeuring van de ouders. Uit onze Wet bescherming persoonsgegevens volgt dan ook: zonder uitdrukkelijke toestemming van de ouders mag zo’n foto van je kind niet online geplaatst worden. Pas zodra je spruit 16 is geworden, kan de school bij het kind zelf terecht voor toestemming. Toestemming die je eerder al gegeven hebt, kun je later trouwens intrekken.

Maar toestemming van de ouders is niet genoeg. Los daarvan heeft de school aanvullende verplichtingen om de privacy van haar leerlingen te beschermen. Op de school rust bijvoorbeeld de verplichting om de gegevens af te schermen van onbevoegden en zoekmachines.

Het Cbp noemt de optie van een wachtwoord op een site zetten, maar met een geheime en besloten groep op Facebook voldoe je hier waarschijnlijk ook aan. Zulke groepen worden niet gevonden binnen de Facebook zoekopties en zoekmachines. Anderen kunnen de inhoud van de groep niet zien en ook niet wie er lid van is. Bovendien kun je je alleen aansluiten bij die groep op uitnodiging van de groepsbeheerder. Gastpost: Mag de school zomaar fotos van mijn kind op Facebook plaatsen?


 

Facebook in de les, doe je dat?

http://www.didactiefonline.nl/deze-maand-in-didactief/47-uncategorised/11726-twitter-en-facebook-in-de-les-hoe-doe-je-dat[social_quote duplicate=”yes” align=”default”]Driekwart van de tieners zou meer gebruik van sociale media in de les leuk vinden en een kwart wil dit liever niet[/social_quote]. Dit blijkt uit het onderzoek ‘Samen leren – tieners en sociale media’ van Mijn Kind Online en Kennisnet uit juli 2013 onder 1.500 scholieren tussen 10 en 18 jaar in het basis- en voortgezet onderwijs. De tegenstanders vrezen dat het te onrustig wordt, er teveel informatie over het digibord vliegt en dat het afleidt van de leerstof. Volgens de liefhebbers maakt het de lessen juist interessanter, minder saai, afwisselend en interactief. Toch vindt maar 13 procent van de jongeren het belangrijk dat een leraar sociale media gebruikt. Het belangrijkst is dat een leraar goed uit kan leggen, 84 procent noemt dit.

Remco Pijpers, directeur van de stichting Mijn Kind Online, stelt dat sociale media een hulpmiddel kunnen zijn om onderwijsdoelen te bereiken. ‘Bij wereldoriëntatie kun je via sociale media contact leggen met een klas in Suriname. Dan helpt het om de betrokkenheid van leerlingen te vergroten en de buitenwereld de klas in te krijgen.’

Een op de vier leraren op basisscholen gebruikt dagelijks tot wekelijks sociale media in de les. In het voortgezet onderwijs geldt dat voor 29 procent van de leraren. Dit blijkt uit de Vier in Balans Monitor 2013 van Kennisnet. Als sociale media in de les worden gebruikt, is dat vooral YouTube met 47 procent, volgens de tieners uit het onderzoek over sociale media. Facebook wordt volgens 5 procent in de klas gebruikt en 3 procent noemt Twitter en dan vooral bij Nederlands en maatschappijleer. Die cijfers bevestigen het beeld van Pijpers. ‘Ik heb niet de indruk dat scholen hier massaal gebruik van maken, maar het neemt wel toe.’

Voor scholen die willen starten met sociale media in de les hebben Kennisnet en Mijn Kind Online publicaties uitgebracht met tips, protocollen en stappenplannen. In de brochure Sociale Media staat het advies om als school een sociale mediaprotocol te maken waarin staat wat de school wil met sociale media en waarom. Bepaal van tevoren of je als school alleen een extra online visitekaartje wilt of een uithangbord voor schoolactiviteiten, of wil je sociale media integreren in de lessen. Stel een ‘community manager’ aan, die binnen de school eindverantwoordelijk is voor de coördinatie van sociale media.

Twitter en Facebook in de les, hoe doe je dat?


Workshop of online training volgen om actief gebruik te maken van Facebook ? klik hier

 

Actieve facebookers halen lagere cijfers blijkt uit onderzoek

Facebook en studenten, een goede combi?

Zijn studenten die actief zijn op Facebook van zichzelf dom en lui, of worden ze dom en lui van het gebruik van Facebook? Die vraag is actueel na een Nederlands-Amerikaans onderzoek onder Amerikaanse studenten waarover NRC Handelsblad l bericht.

Wat blijkt? Actieve facebookers halen lagere cijfers dan hun collega’s die hun tijd op internet elders besteden. Waar facebookgebruikers gemiddeld een 7 halen, halen niet-gebruikers een ruime 8. Ook besteden facebookfanaten minder tijd aan hun studie en hebben ze minder vaak betaald werk dan studenten die niet actief zijn op de sociale-netwerksite. 

Het onderzoek zelf staat hier: http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0747563210000646

Het valt op dat de studenten die actief zijn met sociale media niet meer tijd besteden op internet dan andere studenten. Kortom: bezoekjes aan Facebook gaan ten koste van het bekijken van andere websites. De onderzoekers willen nu onderzoeken hoe het verband tussen de lagere cijfers en het gebruik van Facebook te verklaren valt. Volgens hoogleraar onderwijspsychologie Paul Kirschner is het goed mogelijk dat heavy users van Facebook sowieso meer gericht zijn op de sociale component van hun leven, dan op leren en werken.

Hij wijst echter ook op het steeds vaker aangetoonde nefaste effect van multitasken op cognitieve prestaties. Mensen denken dat ze heel goed dingen tegelijk kunnen doen, maar in de praktijk blijkt toch dat multitasken leidt tot concentratieverlies, langere studietijden en slechter presteren. (Doe eens dit aardige testje van The New York Times, om te kijken hoezeer jouw hersens al zijn aangetast.)

De resultaten van het vervolgonderzoek laten nog wel even op zich wachten. Wie dus balanceert op het randje van een voldoende, doet er voorlopig misschien dus maar goed aan Facebook even links te laten liggen. Het zou het verschil kunnen uitmaken tussen een 5 en een 6.

Het is een nogal twijfelachtig onderzoek, aan een ‘midwestern university’- vermoedelijk Ohio State University waar een van de auteurs werkt. (artikel staat ophttp://dx.doi.org/10.1016/j.chb.2010.03.024)

Deze universiteit heeft een groot probleem met cijfer inflatie. Gemiddeld haal je aan een Nederlandse universiteit geen 8, een 8 is cum laude.
Dat universiteiten in het buitenland Nederlandse cijfers te laag waarderen is lastig maar moeilijk op te lossen. Vooral omdat in de VS de helft van de studenten een A schijn te krijgen. Als Nederlandse onderzoekers een 8 als gemiddeld zien en studenten die een 7 halen blijkbaar een probleem met Facebook hebben, is dat ernstig. Wie moet Amerikaanse universiteiten er dan van overtuigen dat Nederlandse studenten met gemiddeld een 8 kunnen worden toegelaten tot de meest prestigieuze masters?

Daarnaast: hoe kan je de cijfers serieus nemen als twee/derde van de studenten van dit onderzoek, een 7 haalt met tussen de 1 – 5 uur studeren per week?
Citaat uit het artikel: “the facebook groups were also significantly different on time spent studying, with facebook users reporting studying in the 1–5 h/week range and the nonusers in the 11–15 h/week range.”

Onze HBO’s zijn geloofwaardiger dan de University waar dit onderzoek is gedaan.

Verder is opvallend dat dit onderzoek vorig jaar ook al het nieuws heeft gehaald. In Nederland is er Hyves en daarom kunnen Facebook gebruikers wel eens hogere cijfers halen: het lijken vooral de ambitieuze studenten met internationale contacten te zijn. In ieder geval in Utrecht werd Facebook, naar mijn ervaring, het eerst gebruikt door de excellente studenten op University College. Het zou zo maar kunnen dat Nederlandse studenten die Facebook gebruiken hogere cijfers halen.

van: http://weblogs.nrc.nl/onderwijsblog/2010/07/30/veel-op-facebook-lage-cijfers/

This Is How Teens Are Using Social Media

All of us old-ish folks that didn’t grow up with hand held technology from the time we were just getting into big-kid beds sometimes ponder that children now enter the online world at a much younger age than we did. They’ll never have to deal with a corded telephone or wait for someone to send them snail-mail (or, as I so blandly knew it to be called, “mail). This handy infographic takes a look at the effects that the digital age is having on younger minds and offers insight into how teens are using social media. Keep reading to learn more.

  • The average age when a child begins regularly consuming online media is 8
  • Even though Facebook’s minimum age requirement is 13, there are about 5 million users under the age of 10
  • About 10 hours and 45 minutes per day are spent online (for 8-18 year olds)
  • 25% of teens log into to social media 10+ times per day
  • 51% of kids say they’ve been bullied online, and 49% say they have been the online bully
  • Only 50% of parents have installed parental controls for their kids online interactions, but 72% worry that their kids will reveal inappropriate information online
  • 88% of teens value social media because it helps them keep in touch with friends they don’t see often

Growing Up With Social Media

Via: Edudemic

Maak eenvoudig een prachtige Facebook cover of foto met Quotescover

Quotescover

Zet een tekst eenvoudig om in een prachtige foto met levendige tekst.
Je kunt deze quotes foto helemaal aanpassen naar je eigen wensen en direkt downloaden.

Er zijn templates voor Facebook, Google+, Ecards, website pagina’s etc.
Je kunt het lettertype aanpassen en en bepaalde woorden geheel anders neerzetten.
Het werkt echt heel eenvoudig en je hebt snel een leuk resultaat

Wat zegt Quotescover zelf:

Quotescover

Create Beautiful Looking Quotes Picture for Facebook, Google Plus, Wallpapers, E-cards, or even for Prints.

One way to make any texts message or saying more memorable is by making it “eye-catchy”. But, designing is a complex process. It involves things like typography, shapes, color combination, composition etc. Our applications simplify this process. You can get beautiful design only in a couple of clicks.

 

Instructie video om zelf een facebook cover te maken met Quotescover

Embedly Powered


Wat zeggen andere sites over Quotescover?

Creating Great Images With Quotes Is Like Creating Flags For Your …
1) QuotesCover.com – it provides you with tons of ready-made quotes, provers and citations that you can further edit and personalize – it lets you customize fonts, positioning, background image, and throws in some nice …
http://socialgusto.wordpress.com/

Illustrate Quotes Attractively With “QuotesCover” | Larry Ferlazzo’s …
QuotesCover is a new online tool that lets you either search for quotes or insert your own text and make it look uniquely attractive. No registration is required. Here’s an example of a finished product, though there are many …
http://larryferlazzo.edublogs.org/

Tech-ing the Classroom: QuotesCover: A neat tool for student projects
QuotesCover is a nifty tool that provides a platform for its users to create colorful images with quotes. QuotesCover allows you to enter any text that you would like to highlight or choose a quote from its database. You can then …
http://techingtheclassroom.blogspot.com/

Facebook | Altijd en overal toegang tot de leer- en samenwerkingsomgeving (#inno13)

[Buzz_Burner_Fresh_Updates]

Mobiele technologie en ICT die er voor kan zorgen dat je altijd en overal kunt werken (zonder een x-aantal wachtwoorden) maken naadloze aansluitingen tussen tal van vormen van leren mogelijk. Vandaag heb ik daar concepten, ideeën en projecten van mogen horen en bekijken.

Vandaag organiseerde de SURFacademy een seminar over SURFconext en mobiele technologie. Mijn collega Marcus Specht mocht over 'seamless onderwijs' de openingskeynote verzorgen. Hij en zijn team doen daar onderzoek naar. Celstec maakt voor onderzoek onder meer gebruik van een hands on lab.
Marcus stelde dat gebruikers het vaak complex vinden om verschillende concepten achter diverse media zoals Facebook en email te begrijpen…

Lees verder op wilfredrubens.typepad.com »

Facebook | Onderzoek naar gebruik Social Media

Onderzoek naar gebruik Social MediaTwee docenten doen in het kader van hun Master Leren en Innoveren aan de Vilentum Hogeschool Stoas in Wageningen een onderzoek naar het gebruik van Social Media in het onderwijs.
Samen willen ze graag een MBO/HBO-onderwijsinstelling bezoeken waar social media wordt toegepast in het onderwijs. Ze zijn vooral op zoek naar ervaringsverhalen: wat gaat er goed, maar ook wat gaat minder goed.

Astrid (Docent bij MBO Utrecht) onderzoekt of Facebook als communicatiemiddel werkt in een traject van peer tutoring tijdens de stage. Concreet: vierde jaars studenten BOL niveau 4 verpleegkunde begeleiden eerste jaars studenten BOL niveau 4 verpleegkunde bij hun 1e stage via een geheime groep op Facebook…

Lees verder op trendmatcher.nl »

Facebook | Onderwijzen en leren met Facebook (W. Rubens @ OEB12)

[Buzz_Burner_Fresh_Updates]

De rol van ICT bij feedback

– wilfredrubens.typepad.com

whatlanguage
Wilfred Rubens
Na de lunch van de tweede dag van de Online Educa heb ik een sessie verzorgd over het geven van feedback bij leren, en het gebruik van technologie zoals Facebookdaar bij. Wat zijn de m.i. belangrijkste leerpunten?Het belang van feedback is onomstreden. Goede feedback wordt op tijd gegeven, is gepersonaliseerd en bevat rijke informatie (alleen een oordeel is niet voldoende). Feedback moet ook gericht zijn op de toekomstige ontwikkeling, op te behalen doelen.
Feedback op essays is echter arbeidsintensief, logistiek complex en inefficiënt en voor een docent weinig motiverend (hij moet vaak dezelfde feedback geven)…

Lees verder op wilfredrubens.typepad.com »

Onderwijzen en leren met Facebook

 

– wilfredrubens.typepad.com

Image representing Facebook as depicted in Cru...Facebook en onderwijs lijkt niet altijd een gelukkig huwelijk te zijn. Toch kun je goede resultaten met dit sociale netwerk gebruiken, zo bleek uit de praktijkervaringen bij de Hanzehogeschool.De laatste sessie van de Online Educa Berlijn, de ik heb bijgewoond, was een leercafé over het gebruik van Facebook binnen het onderwijs. Wim Oostindier van de Hanzehogeschool mocht de aftrap verzorgen. Hij is talendocent (Spaans) en gebruikt Facebook om Nederlandse studenten, die in het buitenland stage gaan lopen, Spaans te leren.
Waarom gebruik maken van Facebook, en niet alleen van een elektronische leeromgeving? Omdat studenten op Facebook zitten, maar geen gebruik maken van elektronische leeromgeving (aldus Wim)…

Lees verder op wilfredrubens.typepad.com »

Enhanced by Zemanta

Facebook wil leeftijdsgrens van 13 jaar loslaten. Wenselijk?

13 jaar onhandig

In de praktijk merk ik dat de leeftijdsgrens van 13 jaar wel onhandig is om Facebook in de les te gebruiken. De leerlingen van de brugklas hebben nog geen facebook, of ze hebben (zoals zoveel leerlingen in dit geval) gelogen over hun leeftijd.

Het onderwerp  op #netwijs Discussie Dinsdag was “Facebook wil leeftijdsgrens van 13 jaar loslaten, maar is dat wenselijk?”. In dit artikel een uitgewerkte samenvatting.


Onlangs verklaarde Simon Milner, de Britse beleidsdirecteur van Facebook , tegenover de Sunday Times dat Facebook overweegt om de leeftijdsgrens van 13 jaar naar beneden bij te stellen.

De wetgeving in de VS vormt daarvoor echter nog een obstakel.

Een mogelijke oplossing is om niet meer wereldwijd dezelfde leeftijdsgrenzen te hanteren.In Nederland speelt de privacy-wetgeving nog een rol.

Kinderen onder de 16 moeten, volgens die wet, toestemming hebben van hun ouders. Hun gegevens mogen niet zomaar worden opgeslagen.

Hoe Facebook daar dan mee om zal gaan is nog niet bekend.
Uit grootschalig Europees onderzoek blijkt, dat kinderen massaal de leeftijdsgrenzen negeren.

Van de 11- en 12-jarigen heeft ongeveer 60% een social media-account en van de 9- en 10-jarigen zo’n 30%, zo lazen we in de Telegraaf.

De controle is echter erg lastig en dus wordt er gedoogd.

Liegen

Het liegen over de leeftijd brengt met zich mee, aldus Justine Pardoen van Ouders Online in een interview met BNR, dat bedrijven als Facebook en Hyves niet medeverantwoordelijk gemaakt kunnen worden voor een veilige omgeving voor jongere kinderen.

Officieel hebben deze kinderen immers geen account!De vraag is hoe wij hier in het onderwijs mee om gaan?

Gaan we mee in de gedoogcultuur of houden wij ons netjes aan de regels?

In de praktijk blijkt dat inderdaad veel basisschoolleerlingen, met name in de bovenbouw, al een account hebben.

De stap om dan ook maar een groep aan te maken, zodat leerlingen bijvoorbeeld samen kunnen werken, is klein.

Maar wat doe je dan met leerlingen die geen account hebben?
Maak je er dan als leerkracht 1 voor ze aan?

De meeste discussie-deelnemers zijn van mening, dat je het niet kunt maken als basisschool om de regels te negeren.

Doen ze het thuis, dan is het de verantwoordelijkheid van de ouders.

Facebook in het onderwijs update | Maak een elfje over de herfst + MORE

[Buzz_Burner_Fresh_Updates]

Windows 8 – Twitterclients Een van de ‘klachten’ over Windows 8 was/is dat er nog geen officiële applicaties bestaan voor een aantal van de grote diensten waar iedereen gebruik van maakt. Twitter werd in dat kader ook genoemd. Van de ene kant is dat terecht, Twitter heeft zelf nog geen Windows 8 app voor de Modern UI beschikbaar gemaakt, maar van de andere kant is dat ook weer niet helemaal terecht aangezien Twitter op een aantal plekken (net als Facebook) stevig geïntegreerd is in het OS. Toch is een losse Twitter client niet overbodig.
Er zijn er een aantal beschikbaar in de Windows Store, gelukkig was er daar ook één van die de moeite van het blijven gebruiken ook waard was…

Lees verder op ictoblog.nl »

Vandaag ben ik dagvoorzitter van het congres Social media in de Zorg. Bij de opening heb ik onderstaande blogpost over ‘sociale mediawijsheid voor zorginstellingen’ uitgesproken.

Ik ben dol op sociale media. Heb ik een prangende vraag, dan stel ik die op Twitter. Kan ik een prangende vraag beantwoorden, dan doe ik dat uiteraard ook. Wederkerigheid is immers essentieel binnen een sociaal netwerk.
Kom ik een interessant artikel tegen dan wijs ik mijn netwerk daarop via Twitter, Tumblr, Google +, Facebook, LinkedIn of mijn weblog. In combinatie met mijn RSS feedreader durf ik mijn weblog zelfs mijn belangrijkste leermiddel te noemen…

Lees verder op wilfredrubens.typepad.com »

Windows 8 – Centraal delen via de charms Met de hechte integratie van Facebook en Twitter in iOS 6, is het voor een iPhone, iPod Touch en iPad gebruiker iets wat al redelijk vanzelfsprekend aan het worden is. Maar voor een Windows 7 gebruiker zal het nieuw zijn: eenvoudig delen vanuit één centrale plek. En wel via de ‘delen’ knop die zichtbaar wordt als je de charms in beeld brengt (aan de rechterkant van het beeld).
Applicaties hoeven niet langer zelf ingewikkeld te gaan doen met het versturen van tweets, mails of facebook statusberichten. Die functionaliteit wordt vanaf die ene centrale plek aangeboden. Applicaties kunnen zichzelf aan de zendende kant of aan de ontvangende kant plaatsen…

Lees verder op ictoblog.nl »

Maak een elfje over de herfst

– trendmatcher.nl

Maak een elfje over de herfst

Linda Humme (aka @lhumme) heeft weer een mooie tool ontdekt die ze zo kon inzetten in haar les. Het gaat om notes.io waarmee je heel makkelijk zonder aanmelden of registratie iets op internet kunt plaatsen en daarna eventueel delen met anderen via Facebook en/of Twitter.

Linda heeft haar leerlingen (via een tweet) de opdracht gegeven zo’n notes.io te starten en daarin een elfje te maken over de herfst.

Hier staat haar opdracht: http://notes.io/tLe
En hier al voorbeelden van de resultaten die leerlingen insturen:
http://notes.io/tHj http://notes.io/tKC

Zoals je ziet liggen de tools voor het oprapen…

Lees verder op trendmatcher.nl »

Handig! Facebook Timeline cover ontwerptool | Timeline Cover Maker

Facebook cover picture ontwerptool

Facebook is changing how we can express ourselves on our facebook page. With their new Timeline Profile you are now free to express yourself with a big banner behind your profile picture.

 

Timelinecoverbanner.com

Timelinecoverbanner.com provides you with the power to create a creative and customized Facebook cover easily and free even for commercial use.

 

Some of our cover editor features are: No visible watermark or branding on final image, very fast and responsive, you can blend profile picture seamlessly with timeline cover background or in other words you can make your profile photo and cover look integrated as one image, you draw or add text, and many more.

 

Ook cliparts toevoegen

We also have tons of cool graphic clipart from our partner sites which exclusively available only for our cover editor. You just need to browse them and copy paste the GRAPHIC ID of your desired image to our editor, and,.. presto!.. your chosen graphic is added and ready to combine with your photo.

 

Black School Chalkboard Facebook Cover – timelinecoverbanner.com

timeline cover with an image of black chalkboard with wood frame. This is perfect background cover for teacher or marketer because you can draw or write something there. Black School Chalkboard.
http://timelinecoverbanner.com/

Timeline Cover Photos | inspiration photos

Friends Today i would like to share some most famous topic in internet searcher. Yes face book timeline cover photos.
http://picturescollections.com/

Social Media Branding and Photo Size Roundup

Facebook Timeline cover photos are 851 wide by 315 pixels tall. Images smaller than this will be stretched to fit, which could affect the quality. Use a high quality image in this space to welcome your fans, but make sure you follow the rules and …
www.business2community.com

Facebook in het onderwijs update | „Leraar moet afstand houden op Facebook” – Reformatorisch Dagblad

[Buzz_Burner_Fresh_Updates]

„Leraar moet afstand houden op Facebook” - Reformatorisch DagbladReformatorisch Dagblad„Leraar moet afstand houden op Facebook”Reformatorisch DagbladWel laat hij zich in het regionaal dagblad De Stentor van woensdag ontvallen dat er ontslag kan volgen voor de gewraakte docent als deze zijn gedrag niet verandert. Van Putten beroept zich op een protocol voor het gebruik van sociale media door leraren …

Lees verder op Refdag.nl »

‘Privacyles’ voor nieuwe Facebookgebruikers

Duidelijke instructies

Nieuwe Facebookgebruikers krijgen in de toekomst duidelijke instructies over de instellingen. Zo moeten ze meer inzicht krijgen in welke informatie ze met wie delen.

Als bezoekers van de site blunderen met hun privacy-instellingen, kan dat grote gevolgen hebben. Zo gebeurde het meerdere malen dat Facebookgebruikers per ongeluk een privéfeest openlijk aankondigden op de site. Dat zorgde onder meer in Duitsland voor problemen, maar ook in het Nederlandse Haren braken onlusten uit toen zo’n feest duizenden bezoekers trok.

Facebookfeesten

Dergelijke ‘Facebookfeesten’ brachten in Duitsland flink oplopende politiekosten met zich mee. Zo bezochten ruim 22.500 mensen in juni een feest in Backnang. Het kwam Facebook op felle kritiek van politici te staan. De Europese Facebookdirecteur Richard Allen beloofde daarop met een privacyhandleiding te komen.

 

Meer privacy-voorlichting Facebook

Facebook gaat nieuwe gebruikers er nog beter op wijzen hoe ze hun privacy-instellingen kunnen aanpassen. Het social media-netwerk neemt die maatregel na nieuwe kritiek op de manier waarop het bedrijf met de privacy omgaat. Nieuwe gebruikers …
nos.nl

Facebook privacy tour offered to newbies

New Facebook members are beginning to see a step-by-step privacy education tour when they sign up, part of a stepped-up campaign that addresses concerns of a European regulatory agency. The change began rolling out Friday, in part due to the Irish …
www.sfgate.com

Facebook wants you to understand its privacy features — really

Facebook’s privacy policies are often criticized as overly confusing. So today the company is taking steps to clarify exactly how they work — so you more easily know who has access to your data, for instance, what the default settings are, and how to …
news.cnet.com

See full story on www.telegraaf.nl

New Facebook users will in future clear instructions about the settings . So they better understand what information they share with whom .

Facebook in het onderwijs update | „Leraar moet afstand houden op Facebook” – Reformatorisch Dagblad

[Buzz_Burner_Fresh_Updates]

„Leraar moet afstand houden op Facebook” - Reformatorisch DagbladReformatorisch Dagblad„Leraar moet afstand houden op Facebook”Reformatorisch DagbladWel laat hij zich in het regionaal dagblad De Stentor van woensdag ontvallen dat er ontslag kan volgen voor de gewraakte docent als deze zijn gedrag niet verandert. Van Putten beroept zich op een protocol voor het gebruik van sociale media door leraren …

Lees verder op Refdag.nl »

Images provided by:
www.socialwize.nl

How to Bring History to Life Using Facebook Timeline and Twitter

Ever wondered what would have happened if famous people in history had had social media at their fingertips? Imagine George Washington Tweeting while he crossed the Delaware River or Napoleon setting his job description to “Emperor”.

Taking a look at the Stanford project called “Republic of Letters” that has digitally tracked the correspondence of Voltaire, Newton, Rousseau in order to see their “social graph”, the idea of social networks and how ideas and news spread has basically stayed the same. Just the speed of information has increased dramatically.

Today I would like to give you some ideas on how to use Facebook and Twitter in the history classroom. Both social networks offer great opportunities to open a window into history and get students more engaged and involved in using social media for learning.

Yesterday, I came across a really interesting project from the Netherlands. A class of the 4e Gymnasium in Amsterdam has set up different Facebook pages to create an interactive curriculum based on Magellan’s voyage, the rise and fall of the Soviet Union and more. Thanks to the Timeline feature, Facebook pages are a great framework for such history projects.

Similar to the timeline for the individual where a Facebook user can add content starting at his/her birth, timeline for pages lets brands (or in this case classes) create timelines with major events back in the past. This can be done on a broader scale based on the year but you could also get very granular, adding events on a specific date, time and place.

It is also easy to add media like photos, videos or links to Wikipedia and other sources to the timeline. And as the timeline is on Facebook students can easily comment, like and share the different events which adds another layer of interactivity.

Another great aspect of creating historical timelines is that most of the content students can add to the page is public domain, so no worries about getting in trouble with copyright issues. Student groups could work on specific parts of the timeline, filling in the blanks and have a friendly competition, for instance which group adds the most relevant and best researched information.

Geschiedenisles kan mooier gemaakt worden met behulp van Facebook en Twitter.

50 redenen om Facebook in de klas te gebruiken | X, Y of Einstein? – De Jeugd Is Tegenwoordig

Online College maakte terug een lijstje, ze vonden zo maar even 50 redenen om Facebook in de klas te gebruiken. Wedden dat het voor veel leerkrachten nog altijd te weinig zullen zijn?

« Voer voor GenX-ers met heimwee: het Youtube spel van Saved By TheBellTe veel Facebook en games, slecht voor degezondheid? »

[…]50 redenen om Facebook in de klas tegebruiken Online College maakte terug een lijstje, ze vonden zo maar even 50 redenen om Facebook in de klas te gebruiken. Wedden dat het voor veel leerkrachten nog altijd te weinig zullen zijn? Facebook … Source: xyofeinstein.wordpress.com […]